تاثیر مستقیم مواد آلاینده شهری با بیماری پارکینسون

تاثیر مستقیم مواد آلاینده شهری با بیماری پارکینسون

مبتلا شدن به بیماری پارکینسون با مواد آلاینده

مواد آلاینده که ناشی از دود ماشین ها و مواد خروجی خطرناک از کارخانه جات می باشد باعث افزایش بسیاری از بیماری ها بخصوص بیماری خطرناک پارکینسون می باشد که در مطلب زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

محققان دانشکدۀ طب دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس دریافتد که مواد آلاینده ای همچون منگنز و مس خطر ابتلا به پارکینسون را افزایش می دهند. بنا بر تحقیق آنها، افرادی که در مناطق آلوده به مادۀ آلایندۀ منگنز هستند در مقایسه با دیگر مناطق ۷۸ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون هستند.

علاوه بر این، در این تحقیق بیان شده است که آلایندۀ مس ۱۱ درصد خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش می دهد. در این تحقیق که در مجلۀ آمریکایی Epidemiology به چاپ رسیده است محققان مناطقی را مورد بررسی قرار داده اند که موادآلایندۀ منگنز و مس در آنها آلایندۀ غالب بودند.

آنچه که در پایان این تحقیق محققان را متعجب زده ساخت این بود که ساکنان غالب این مناطق افرادی بودند که از نظر طبقۀ اجتماعی و اقتصادی در سطح متوسط و درآمد بالا بودند. در پایان، این محققان اشاره کردند که مواد آلایندۀ هوا در همه جا یافت می شوند و برای مقابله با آنها تدابیر خاصی باید اندیشه شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.