تاثیر مصرف استامینوفن در تسکین درد کمر درد

تاثیر مصرف استامینوفن در تسکین درد کمر درد

تاثیر استامینوفن بر بیماری کمر درد

در مطلب زیر در مورد تاثیر استامینوفن بر بیماری و تسکین درد کمر درد قرار داده شده است همچنین اطلاعاتی در مورد این قرص و نوع مصرف آن برایتان اطلاعات مفیدی گذاشته ایم.

استامینوفن به‌خوبی قابل تحمل بوده و مانند آسپرین عوارض جانبی بسیاری ندارد واز آن‌جاکه برای خرید و مصرف استامینوفن نیازی به نسخه پزشک نیست، این دارو به صورت آزاده پاراستامول به همراه ضدالتهاب‌های غیراستروئیدیاستفاده شود، می‌تواند در درمان دردهای شدید نیز مؤثر باشد. استامینوفن معمولاً در بیشتر نسخه‌های تجویز شده، برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا به‌کار می‌رود. مصرف بسیار بیش از حد آن می‌تواند به مسمویت کبدی منجر شود. مهم‌ترین علت نارسایی برق‌آسای کبد در غرب، مسمومیت‌های ناشی از پاراستامول است. این دارو عامل اصلی بسیاری از زیاده‌روی در مصرف‌هدر ایالات متحده، انگلستان، نیوزلند و استرالیا است. مشروبات الکلی خطر مسمویت با پاراستامول را افزایش می‌دهند.

قرص استامینوفن را می‌توان برای سهولت بلع، خرد کرد. اشکال خوراکی استامینوفن را می‌توان با مقدار اندکی از مواد غذایی نظیر ماست یا مربا مخلوط کرد. برای استعمال راحت‌تر شیاف بهتر است آن را ۳۰ دقیقه در یخچال نگاه داشت. اگر یک نوبت دارو را فراموش کردید، می‌توانید به مجردی که آن را به یاد آوردید مصرفش کنید. اما اگر تقریباً زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده به برنامه دارویی منظم خود بازگردید. مقدار دارو را دوبرابر نکنید.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که استفاده از برخی مسکن‌ها مانند استامینوفن، تاثیری بر بهبود کمردرد یا کاهش دردهای مفصلی ندارد. محققان با بررسی چندین تحقیق مختلف که روی رابطه بین مصرف استامینوفن و کاهش دردهای ناشی از پوکی استخوان لگن، زانو یا کمردرد تمرکز داشتند، به این نتیجه رسیدند

که تنها مصرف منظم و روزانه ۴ هزار میلی‌گرم از استامینوفن می‌تواند بر کاهش دردهای مفصلی و استخوانی تاثیر داشته باشد و مصرف موقتی این دارو، تاثیری بر کاهش چنین دردهایی نخواهد داشت. محققان اعلام کرده‌اند که مصرف منظم استامینوفن، بیشتر بر کاهش موقتی کمردرد اثر دارد و تاثیر قابل توجهی بر بهبود دردهای ناشی از پوکی استخوان نخواهد داشت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *