تاثیر مصرف صبحانه بر سلامت مردان

تاثیر مصرف صبحانه بر سلامت مردان

پژوهشگران معتقدند از جمله عوامل تاثیرگذار بر سلامت قلب و عروق مردان مصرف صبحانه است. مردانی که این وعده را حذف می کنند دچار مشکلات جسمی مختلفی خواهند شد. خطر ابتلا به سکته قلبی در آن ها نسبت به دیگران بیشتر است.

به اعتقاد محققان، مردانی که وعده صبحانه خود را حذف کرده‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات عروق کرونر و حمله قلبی قرار دارند. محققان طی یک سری مطالعات ۱۶ ساله بر روی ۲۶ هزار مرد، به سه نتیجه کلی دست یافتند:

۱-مردانی که وعده صبحانه را نادیده می‌گیرند، ۲۷ درصد بیشتر از مردانی که هر روز صبحانه می‌خورند، در معرض خطر حمله قلبی یا مرگ بر اثر مشکلات عروق کرونری قرار دارند.

۲-مردانی که صبحانه نمی‌خورند،معمولا جوان‌تر، وابسته به سیگار، مجرد، دارای شغل تمام وقت و فعالیت جسمانی پایینی هستند.

۳- مردانی که دیر وقت، یعنی پس از وقت خواب غذا می‌خورند، ۵۵ درصد بیشتر از دیگران به مشکلات قلبی عروقی دچار می‌شوند. دکتر لی کاهیل، توصیه می‌کند که هرگز وعده صبحانه را حذف نکنید. خوردن صبحانه ارتباط مستقیمی با کاهش خطر ابتلا به سکته قلبی دارد. به علاوه، افزودن انواع مواد غذایی سالم به وعده صبحانه،

می‌تواند سلامتی شما را تضمین و انرژی کافی برای گذراندن روزتان را تأمین کند. یک صبحانه کامل باید حاوی مقادیر متعادلی از پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی باشد. برای مثال، می‌توانید مغزهای خوراکی و میوه‌های خرد شده را به یک کاسه کورن فلکس اضافه کنید و به همراه شیر میل کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.