تاثیر موزیک درمانی بر بیماران مبتلا به آلزایمر

تاثیر موزیک درمانی بر بیماران مبتلا به آلزایمر

از تاثیر موزیک درمانی بر بیماری ها چه میدانید؟

تاثیر موزیک درمانی مطلبیست مه در زیر مورد بررسی قرار گرفته است این نوع درمان بر روی بسیاری از بیماری ها تاثیر بسیار داشته است که میتوان در بین این بیماری ها به آلزایمر اشاره کرد و به نوعی موزیک تاثیر بسیار عالی و مثبتی در درمان و بهبود مبتلایان به این نوع بیماری ایجاد کند. توضیحات ببشتر در مطلب زیر گذاشته شده است.

موزیک درمانی، روشی مفید برای مبتلایان به آلزایمر و جراحان است. این روش درمانی سبب آرامش بیشتر مبتلایان شده و هیچ عارضه‌ای به دنبال ندارد. سلامتیسم موزیک درمانی، روشی مفید برای مبتلایان به آلزایمر و جراحان است. این روش درمانی سبب آرامش بیشتر مبتلایان شده و هیچ عارضه‌ای به دنبال ندارد.

این روش حتی برای افرادی که مبتلا به ضعف حافظه هستند یا دچار عوارض ناشی از سکته مغزی شده‌اند نیز مفید است. به گفته متخصصان نه تنها موزیک بلکه اکثر کارهای هنری اثر مثبتی روی حافظه افراد مبتلا به آلزایمر دارد. نتیجه بررسی‌ها نشان داده خواندن شعرهای قدیمی و معروف سبب تغییر در چهره و بروز احساسات در افراد مبتلا به آلزایمر می‌شود.

بیماری آلزایمر (به انگلیسی: Alzheimer’s disease) که به اختصار آلزایمر خوانده می‌شود، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه‌است. اختلال حافظه معمولاً بتدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود ولی بتدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند. بیمار پاسخ سئوالی را که چند لحظه قبل پرسیده‌است فراموش می‌کند و مجدداً همان سؤال را می‌پرسد. بیمار وسایلش را گم می‌کند و نمی‌داند کجا گذاشته‌است. در خرید و پرداخت پول دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند حساب دارائیش را نگه دارد. بتدریج در شناخت دوستان و آشنایان و نام بردن اسامی آنها نیز مشکل ایجاد می‌شود. کم‌کم مشکل مسیر یابی پیدا شده و اگر تنها از منزل بیرون برود ممکن است گم شود. در موارد شدیدتر حتی در تشخیص اتاق خواب، آشپزخانه، دستشویی و حمام در منزل خودش هم مشکل پیدا می‌کند. بروز اختلال در حافظه و روند تفکر سبب آسیب عملکردهای اجتماعی و شخصی بیمار شده و در نتیجه ممکن است سبب افسردگی، عصبانیت و پرخاشگری بیمار شود.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *