تاثیر مکمل های حاوی فیبر بر سلامتی بدن

تاثیر مکمل های حاوی فیبر بر سلامتی بدن

فیبرها جزو ریزمغذی های مهم و مورد نیاز بدن ما هستند که برای مقابله با امراض گوارشی می توانیم از آن ها کمک بگیریم. با محصولات غذایی حاوی فیبر در این بخش آشنا می شوید. برای  بهبود هضم مواد غذایی و مقابله با پوسیدگی دندان‌ها ورشد بهتر استخوان‌ها می توانید از مکمل های حاوی فیبر کمک بگیرید.

فیبر یکی از ریزمغذی‌های ضروری برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پیشگیری از ابتلا به یبوست است. ما می‌توانیم این ریزمغذی اساسی را در مقادیر بالایی از غذاهای گیاهی، جو دوسر، حبوبات، نخود، میوه‌ها و سبزی‌ها دریافت کنیم. دریافت مقادیری کافی از مس می‌تواند به بهبود هضم مواد غذایی در دستگاه گوارش، کاهش چربی بد خون،پایین آوردن کلسترول خون و تنظیم و تثبیت قند خون در بدن کمک کند. فلوئورید هم ترکیبی است که می‌تواند از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری و به رشد بهتر استخوان‌ها کمک کند. منابع غذایی فلوئورید زیاد نیستند اما می‌توان این ترکیب را در برخی از ماهی‌های دریایی و اقیانوسی یا برخی آب‌ها، پیدا کرد.

تحقیقات متفاوت نشان می دهد که میزان مصرف زیاد فیبر از طریق مواد غذایی و مکمل ها می تواند ریسک امراض قلبی و همچنین مبتلا شدن به دیابت نوع دوم را کاهش دهد. فیبر غیرقابل حل حجم مدفوع را افزایش می دهد و می تواند برای درمان یبوست در افراد مفید واقع شود. همچنین برخی از تحقیقات نشان می دهد فیبر غیرقابل حل موجود در برخی از مواد غذایی، می تواند منجر به پیشگیری از بروز سرطان روده بزرگ شود.

فیبرهای قابل حل توانایی کاهش کلسترول خون را دارند. در واقع آنها به کلسترول موجود در روده می چسبند و از جذب آنها جلوگیری می کنند. فیبرهای قابل حل می توانند برای مقابله با دیابت و مقاومت بدن در مقابل انسولین، مفید واقع شوند. به علاوه فیبرها می توانند سرعت جذب کربو هیدرات ها را کاهش داده و به کنترل سطح قند خون کمک نمایند.

همچنین، از آنجا که فیبر حجم زیادی را اشغال می کند و کالری کمی دارد، می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند.

آقایان به دریافت روزانه ۴ و خانم‌ها ۳ میلی‌گرم فلوئورید در طول روز نیاز دارند. این در حالی است که نیاز روزانه بدن آقایان ۱۹ تا ۵۰ ساله به فیبر حدود ۳۸ گرم، خانم‌های ۱۹ تا ۵۰ ساله حدود ۲۵ گرم، خانم‌های باردار ۲۸ گرم، خانم‌های شیرده ۲۹ گرم، آقایان ۵۱ ساله و بیشتر ۳۰ گرم و خانم‌های ۵۱ ساله و بیشتر ۲۱ گرم است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.