تاثیر نوشابه های رژیمی بر بدن

تاثیر نوشابه های رژیمی بر بدن

نوشابه های رژیمی و کم کالری عوارض جانبی فراوانی برای سلامتی ما دربردارند این نوشیدنی ها می توانند عادات بد غذایی را در مصرف کنندگان ایجاد کنند و در نتیجه موجب افزایش وزن مصرف کنندگان شوند.

کنار گذاشتن نوشابه‌ها از رژیم غذایی، می‌تواند بهترین راه برای بهبود پیدا کردن استحکام استخوان‌ها و کاهش خطر شکستگی‌های استخوانی باشد. یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که با خوردن هر نوشابه در روز، احتمال شکستگی لگن برای خانم‌های یائسه تا ۱۴ درصد افزایش پیدا می‌کند. حتی بر اساس مطالعات دیگری، خانم‌های مسنی که نوشابه می‌خورند، مواد معدنی استخوانی کم‌تری در استخوان لگن آن‌ها باقی می‌ماند. به‌هر حال علم ثابت کرده است که عادت نوشابه خوردن مداوم، استخوان‌های افراد را ضعیف می‌کند.

به این دلیل که نوشابه‌های رژیمی کالری ندارند، اغلب افراد فکر می‌کنند که خوردن غذاهای پر کالری دیگر برای‌شان مشکلی به وجود نمی‌آورد. حتی در بعضی از مطالعات اخیر مشاهده شده است کسانی که از نوشابه‌های رژیمی استفاده می‌کنند، انتخاب‌های غذایی خیلی بدی دارند؛ مثلا خوردن همبرگرها و سیب‌زمینی سرخ‌کرده، چیپس سیب‌زمینی و انواع کیک‌ها، بخشی از رژیم غذایی‌شان را تشکیل می‌داده است. وقتی که استفاده از نوشابه‌های رژیمی را ترک می‌کنید، باید عادات غذایی بدتان را هم کنار بگذارید.

هورمون‌های ما می‌توانند تناقضی که استفاده از نوشابه‌های رژیمی ایجاد می‌کند و باعث افزایش وزن مصرف‌کنندگان می‌شود را توضیح دهند. یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که خوردن دوسوم از یک نوشابه‌ رژیمی قبل از غذا خوردن، می‌تواند باعث شود که پانکراس مقدار زیادی هورمون ذخیره چربی انسولین آزاد کند. حتی یکی از مطالعات انجام شده در ژاپن ثابت کرد مردان میانسالی که روزانه یک یا بیشتر از یک نوشابه رژیمی می‌نوشند، خیلی بیشتر با خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مواجه هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *