تاثیر ویتامین K۲ بر استخوان سازی

تاثیر ویتامین K۲ بر استخوان سازی

از مزایای ویتامین K۲ می توانیم به مقابله با امراض قلبی و عروقی و  بهبود چگالی استخون‌ها اشاره کنیم. اگر به دنبال منابع خوراکی برای دریافت این ویتامین هستید پیشنهاد می کنیم از سبزیجات برگ سبز تیره استفاده کنید. مصرف غذاهای پروبیوتیک در کنارویتامین K۲ تاثیر زیادی بر جذب بهتر این ویتامین خواهد گذاشت.

توصیه همیشگی متخصصان به مردم این بوده است که کلسیم را به‌عنوان ماده مغزی استخوان‌ساز جدی بگیرند؛ اما شواهد تازه‌ای وجود دارند که نشان می‌دهند ما باید درباره کلسیم تجدید نظر کنیم، و ماده مغذی دیگری را که اغلب نادیده گرفته شده است، جدی بگیریم: ویتامین K۲. در واقع، در یکی از تحلیل‌های اخیر Osteoporosis International بود که مشخص شد مکمل K۲ به‌طرز چشمگیری چگالی استخون‌ها را بهبود می‌بخشد و خطر شکستگی استخوان‌های خانم‌هایی که در حال حاضر مبتلا به پوکی استخوان هستند را کاهش می‌دهد. این به معنای آن است که ویتامین K۲ می‌تواند استخوان‌هایی که ضعیف و آسیب‌دیده هستند را ترمیم و بازسازی کند. اما متاسفانه منابع طبیعی‌ای که حاوی ویتامین K۲ هستند در رژیم غذایی امروزی انسان‌ها کم‌تر پیدا می‌شوند و می‌توان از آن‌ها به پنیر گودا، زرده تخم مرغ و جگر مرغ اشاره کرد. ضمن این‌که بعضی از ویتامین‌های K۱ در سبزیجات برگ سبز تیره وجود دارند که می‌توانند توسط باکتری‌های روده به ویتامین K۲ تبدیل شوند؛ اما متاسفانه روده‌های امروز انسان‌ها به‌خاطر مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها و رژیم غذایی ناسالم، نمی‌توانند این فعالیت را به‌درستی انجام دهند. به همین دلیل باید سعی کنید در کنار استفاده از منابع طبیعی که حاوی ویتامین K۲ هستند، از غذاهای پروبیوتیک استفاده کنید تا سلامت روده‌ها را تقویت کنند. استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین K۲ نیز گزینه‌های خوبی هستند، به‌خصوص اگر مشکلاتی مثل بیماری قلبی، پوکی استخوان و سنگ کلیه دارید.

افرادی که به اندازه کافی ویتامین K۲ مصرف می‌کنند، جوان ‌تر و شاداب‌ تر هستند و چروک بسیار کمتری در چهره آن‌ ها دیده می‌شود. به طور مثال، بد نیست به مردم ژاپن اشاره کنیم که مواد غذاییِ مصرفی آن‌ ها مملو از این ویتامین است و به همین دلیل، پوست ‌های بسیار صاف و شفاف دارند و کمترین اثر پیری و سالخوردگی را می‌توان در صورت آن ‌ها دید.

این ویتامین برای افرادی که تراکم استخوان ضعیفی دارند بسیار لازم است. ویتامین K۲ در استحکام استخوان‌ ها نقش بسیار مهمی دارد. مشخص شده برای سلامت دندان ‌ها نیز بسیار مهم است و افرادی که این ویتامین را به طور مرتب مصرف می‌کنند، دندان سالم و بدون کرم‌خوردگی خواهند داشت.

شاید جالب باشد بدانید ویتامین K٢ برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های قلب و عروق مفید است و حتی برخی از بیماری‌های خونی به دلیل کمبود K٢ در بدن است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.