تاثیر کلسیم بر ابتلا به بیماری چشمی

تاثیر کلسیم بر ابتلا به بیماری چشمی

بهتر است در زمینه مصرف مکمل کلسیم زیاده روی نکنید چون می تواند زمینه ساز ابتلای بیماری چشمی مانند دژنراسیون ماکولا شود! طی تحقیقی روی بیماران مبتلا به این عارضه ثابت شد این افراد بیش از حد مجاز کلسیم روزانه دریافت کرده اند.

در یکی از مطالعات اخیر که توسط محققان دانشگاه کالیفورنیا انجام گرفت، اطلاعات پزشکی ۳۱۹۱ نفر از افرادی بالای ۴۰ سالی که در مطالعات پزشکی ملی شرکت کرده بودند، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. در این جمعیت، گروهی از افراد شامل ۲۴۸ نفر وجود داشتند

که مبتلا به دژنراسیون ماکولا (AMD) (بیماری خاص شبکیه چشم) تشخیص داده شدند.از این افراد درباره میزان مصرف مکمل‌های کلسیم و آنتی‌اسیدها سوالاتی پرسیده شد تا تحلیل دقیق‌تری به‌دست آید. این محققان هم‌چنین عواملی مثل سن، جنس، قومیت، استعمال دخانیات، چاقی، فشار خون بالا و بیماری قلبی را هم در مطالعه وضعیت این افراد بررسی کردند.

در نهایت نتایج نشان داد سالمندانی که بیش از ۸۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز دریافت می‌کنند، تقریبا دو برابر بیشتر از دیگر افراد عادی، ممکن است که مبتلا به دژنراسیون ماکولا شوند. البته باید توجه داشت که این ارتباط بین مصرف کلسیم و ماکولا در افراد سالمند بالای ۶۸ سال به وضوح دیده شده است و این تحقیق نمی‌تواند در مورد همه افراد روابط علت و معلولی دقیقی را نشان دهد. این متخصصان می‌گویند محدودیت این تحقیق در این است که شاید افراد مورد مطالعه، مصرف کلسیم‌شان را به‌طور دقیق گزارش نکرده‌اند، اما باید در مصرف کلسیم در سنین سالمندی دقت کرد و از مصرف بی‌رویه و بیش از حد پرهیز کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *