تجربه‌های تروماتیک و استرس پس ازسانحه

تجربه های تروماتیک و استرس پس ازسانحه

استرس پس از سانحه در افرادی که تجربه‌های تروماتیک داشته اند بیشتر دیده می شود، برای پیشگیری از شدت یافتن اختلال استرس پس از سانحه از روش های مختلفی می توانیم کمک بگیریم، سعی کنید از یادآوری تجربه‌های تروماتیک و تلخ خود پرهیز کنید تا دچار امراض قلبی و عروقی و سکته های ناگهانی مغزی نشوید.

در یکی از تحقیقات اخیر، متخصصان اطلاعات پزشکی مربوط به ۴۹۹۷۸ نفر از زنانی را که در در سال ۱۹۸۹ به دنیا آمدند را مورد بررسی قرار دادند. نتایج نهایی نشان داد که رابطه مشخصی بین تروما، اختلال استرس پس از سانحه و بیماری‌های قلبی-عروقی در بین این زنان وجود داشت. این متخصصان از پرسشنامه‌هایی برای ارزیابی انواع مختلف تجربه‌های تروماتیک و بررسی نشانه‌های اختلال استرس پس از سانحه استفاده کردند. طبق آمار به دست آمده، زنانی که ۴ نشانه یا بیشتر از نشانه‌های مربوط به اختلال استرس پس از سانحه را داشتند، ۶۰ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، حمله‌های قلبی و سکته‌های مغزی مواجه می‌شوند.

۴۵ درصد زنانی که تجربه‌های تروماتیک داشتند نیز با خطر بیماری‌های قلبی روبه‌رو هستند. رفتارهای پرخطری مثل سیگار کشیدن و وضعیت‌هایی مثل چاقی و ورزش نکردن و فشار خون بالا هم در ارتباط بین نشانه‌های اختلال استرس پس از سانحه و بیماری‌های قلبی نقش محرک ایفا می‌کنند. از نظر این متخصصان اختلال استرس پس از سانحه، نه تنها روان انسان‌ها را فرسوده می‌کند، بلکه باعث آسیب دیدن شدید بدن در طولانی‌مدت هم می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *