تحلیل میزان تاثیرپذیری قیمت دوج کوین و اخبار ایلان ماسک

تحلیل دوج کوین

دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتالی است که در سال‌های اخیر نظر سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. این دارایی که براساس استاندارد BEP20 طراحی شده و از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند، در سال ۲۰۱۳ در بازار عرضه شد و تا به امروز رشد بسیار بالایی را تجربه کرده است. در این مقاله قصد داریم عواملی که در هنگام تحلیل دوج کوین باید به آن‌ها توجه کنید را بررسی کنیم. اگر علاقه‌مند به شناخت این پارامترها هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

اخبار

به جرئت می‌توان گفت Doge یکی از رمزارزهایی است که اخبار روی نوسانات آن تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. برای اینکه بتوانید تحلیل قیمت دوج کوین را به درستی انجام داده و میزان خطا را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید، باید قبل از هر اقدامی داده‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را بررسی کنید.

گزارشات ارائه شده توسط شرکت‌ها

اولین موردی که در این بخش بررسی می‌کنیم، مربوط به ارائه گزارش توسط شرکت‌هایی است که روی این دارایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اگر پس از انتشار صورت‌های مالی این مجموعه‌ها مشخص شود که آن‌ها موفق به سودسازی شده‌اند، قیمت دوج افزایش پیدا می‌کند.

تحولات در شبکه و فناوری

یکی دیگر از عواملی که باید در هنگام تحلیل دوج کوین به آن توجه ویژه‌ای داشت، تحولات مربوط به فناوری است. اگر توسعه‌دهندگان اعلام کنند که با انجام تغییراتی در نحوه برنامه‌نویسی این توکن موفق شده‌اند امنیت شبکه را افزایش دهند، سرمایه‌گذار با خیالی آسوده‌تر اقدام به خرید این دارایی می‌کند. عکس این قضیه نیز صادق است؛ اگر خبری مبنی بر هک شدن شبکه و سرقت کوین‌ها منتشر شود، اعتماد فعالان بازار از بین می‌رود و قیمت‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

تغییر در قوانین و مقررات

اصلی‌ترین چالشی که در حال حاضر رمزارزها با آن مواجه هستند، تغییر مداوم قوانین و مقررات در کشورهای مختلف است. از آنجایی که بیشتر این دارایی‌ها غیرمتمرکز هستند، کنترل نقل و انتقالات انجام شده با استفاده از آن‌ها کار دشواری است. در نتیجه نهادهای قانون‌گذار سعی می‌کنند تا با آزمون و خطا، روش‌هایی را برای نظارت بر تراکنش‌ها پیدا کنند. در هنگام بررسی تحلیل دوج کوین باید به این موضوع توجه کنید که آیا تغییرات اعمال شده موجب افزایش اقبال عمومی به کریپتوکارنسی‌ها می‌شود یا خیر. اگر چنین باشد به احتمال فراوان ارز مدنظر ما رشد قابل قبولی را تجربه می‌کند.

تغییر در اقتصاد جهانی

کریپتوکارنسی‌ها یکی از بازارهای تازه متولد شده در دل اقتصاد جهانی به حساب می‌آیند. در نتیجه شرایط اقتصاد بین‌المللی می‌تواند روی آن تاثیر چشمگیری داشته باشد. به عنوان مثال هنگام پاندمی کرونا دولت‌ها به دلیل شرایط اضطراری که ایجاد شده بود، اقدام به تزریق نقدینگی و چاپ پول کردند.

همین موضوع باعث شد تا قیمت دوج کوین همانند دارایی‌های مختلف دیگر رشد چشمگیری را تجربه کند؛ اما پس از بهتر شدن اوضاع و کنترل بیماری، کشورهای مختلف برای کاهش میزان تورم ایجاد شده اقدام به افزایش نرخ بهره کردند که موجب ایجاد شک در بازار و ریزش قیمت شد. پس اگر قصد دارید به عنوان فردی حرفه‌ای در این بازار فعالیت کنید، باید به اخبار اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

رابطه تحلیل دوج کوین و رسانه‌های اجتماعی

تاثیر رسانه‌های اجتماعی به حدی روی قیمت دوج کوین زیاد است که نمی‌تواند از بررسی آن قبل از خرید این دارایی چشم‌پوشی کرد. بسیاری از علاقه‌مندان و افرادی که توکن گفته شده را خریداری می‌کنند، جزو فعالان شبکه‌های اجتماعی مختلف هستند و همواره اخبار را از این طریق پیگیری می‌کنند. در صورتی که افراد مشهوری فعال در رسانه‌های گفته شده اقدام به انتشار نظرات مختلف در مورد Doge کنند، قیمت آن نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند. از مهم‌ترین شبکه‌هایی که می‌توانند روی تغییرات نرخ تاثیرگذار باشند، می‌توان به ایکس، ردیت و تیک تاک اشاره کرد. به طور مثال هنگامی که مارک کوبان و ایلان ماسک در توییتی از دوج حمایت کردند، قیمت این رمز ارز به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از تحلیل دوج کوین نیم نگاهی به نظرات افراد تاثیرگذار داشته باشید.

عرضه و تقاضا

عامل مهم دیگری که تاثیرات انکارناپذیری روی قیمت دوج کوین دارد، میزان عرضه و تقاضای شکل گرفته در بازار است. اگر فروشندگان با بررسی عوامل مختلف به این نتیجه برسند که قیمت دارایی مدنظر آن‌ها در حال حاضر بیشتر از ارزش واقعی آن است، اقدام به عرضه رمزارز کرده و موجب می‌شوند نرخ‌ها کاهش پیدا کند. عکس این قضیه نیز صادق است، یعنی قیمت کم‌تر از ارزش برآورد شده باشد که خریداران ترغیب به سرمایه‌گذاری روی دوج شوند.

به این نکته توجه داشته باشید در هنگام تحلیل دوج کوین برای شناسایی نقاط مناسب خرید و فروش باید دانش کافی برای انجام این کار را داشته باشید. به طور مثال هنگامی که در یک ناحیه مقاومتی مهم، میزان عرضه به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند، احتمال ریزیش قیمت بیشتر می‌شود.

تاثیر سایر ارزها

در حال حاضر حجم معاملات دوج بسیار کم‌تر از بیت کوین و اترویم است؛ در نتیجه اگر تغییر در قیمت این دارایی ها ایجاد شود، روی تصمیمات سرمایه‌گذاران تاثیر مستقیم دارد. اگر فعالان بازار به این نتیجه برسند که روندی صعودی در BTC آغاز شده، برای عقب نماندن از بازار اقدام به خرید Doge می‌کنند که همین کار موجب می‌شود تا قیمت‌ها رشد کنند.

البته اگر قصد تحلیل دوج کوین را دارید، باید به روی دیگر سکه نیز توجه کنید. هنگامی که سرمایه‌گذاران به این نتیجه برسند که رشد بیت کوین به پایان رسید، اقدام به فروش هیجانی توکن‌های دیگر کرده و قیمت آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهند.

جمع‌بندی

عوامل مختلفی در تغییرات قیمت دوج کوین نقش دارند که در این مقاله آن‌ها اشاره کردیم. به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر گونه اقدامی برای سرمایه‌گذاری موارد گفته شده را به دقت بررسی کنید تا ریسک خرید این دارایی را کاهش دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که مطالب گفته شده در اینجا صرفا به منظور افزایش دانش شما خوانندگان عزیز بوده و پیشنهاد خرید و فروش نیست. شما باید اطلاعات خود در زمینه بازارهای مالی را افزایش دهید تا بتوانید براساس آن تحلیل دوج کوین و سایر دارایی‌ها را انجام داده و نقاط مناسب سرمایه‌گذاری را شناسایی کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *