تربیت کودک و تناقض والدین در این زمینه

تربیت کودک و تناقض والدین در این زمینه

گاهی اوقات سبک تربیت کودک در والدین متفاوت است ،این امر می تواند باعث مخالفت و تنش میان زوجین در زمینه تربیت کودک شود،اگر با همسرتان در زمینه تربیت کودک اختلاف نظر دارید نباید مقابل وی ابراز کنید و باعث دوگانگی و سردرگمی در وی شوید.اینگونه فرزندتان نمی تواند خوب را از بد به درستی تشخیص دهد.

وقتی دو والد در تربیت کودک تفاهم ندارند مثلا یکی سخت‌گیر است و دیگری اعتقاد به آزاد گذاشتن کودک دارد، فضای مناسبی برای کودک ایجاد می‌شود تا با رفتن به سوی والد مهربان‌تر به راحتی به اهداف خود برسد. این روش به تدریج در روابط بین والدین خدشه وارد می‌کند. حتی گاهی والدین در دعواها از کودک به نفع خودشان استفاده میکنند تا رای موافق او را کسب کنند. چنین والدینی ممکن است توافق‌نظر کلی در خیلی از زمینه‌ها را نداشته باشند در این مواقع توصیه می‌شود.

تقسیم‌بندی در حوزه‌های مختلفی صورت گیرد مثلا درباره رفتن به مهمانی مادر نظر بدهد. درباه لباس پوشیدن پدر نظر بدهد و اگر هم کودک در این زمینه‌ها نظر خواست به پدر یا به مادر ارجاع داده شود. انجام این عمل این حس را به کودک می‌دهد که هر دو نفر اتفاق نظر دارند و حتی کودک نیز وقتی می‌بیند والدینش ارتباط خوبی با هم دارند احساس امنیت بیشتری خواهد کرد. کودکان هوشیار هستند و اختلاف‌های پدر و مادر را درک می‌کنند.

اختلاف بین والدین به بدرفتاری‌های کودک دامن می‌زند و فرصتی برای کودک ایجاد می‌کند تا از آب‌گل‌آلود ماهی بگیرد چنین کودکانی قدرت تمییز رفتار درست از غلط را ندارند. البته باید گفت یکی از بدترین کارهایی که چنین والدینی انجام می‌دهند این است که در مقابل کودک از نحوه تربیتی یکدیگر اشکال می‌گیرند این کار نیز باعث تمرد کودک خواهد شد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *