تست DNA صحیح تر است یا آمینوسنتز ؟

تست DNA صحیح تر است یا آمینوسنتز ؟

تفاوت تست DNA یا آمینوسنتز؟

دانشمندان و محققان پس از سال ها تلاش و تحقیق در مورد صحت نتیجه دی ان ای و امینوسنتز به این نتیجه دست یافته اند که تست دی ان ای جنینی بسیار معتبرتر است تا تست آمینوسنتز .که در مطلب زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

در مقاله‌ای که درمجله آمریکایی New England Journal of Medicine منتشر شده است تست DNA جنینی که در خون مادر موجود است بسیار قابل اعتماد‌تر از تست آمینوسنتز می‌تواند به شناسایی تریزومی ۲۱ کمک کند. این تست همچنین می‌تواند ۲ نوع دیگر از آنومالی‌های کرومزومی نادر‌تر یعنی تریزومی ۱۳ و ۱۸ را هم تشخیص دهد. محققان بعد از زیر نظر گرفتن ۱۶ هزار زن باردار ۳۰ ساله که در هفته‌های بین ۱۰ تا ۱۴ بارداری بودند اعلام کردند

بررسی DNA کمک کرد تا تریزومی ۲۱ در ۲۱ جنین از ۳۸ جنینی که مشکوک به نظر می‌رسیدند شناسایی شود. تست آمینوسنتز ۳۰ جنین را مبتلا به تریزومی ۲۱ معرفی می‌کرد که البته همان رقم اول یعنی ۲۱ جنین درست بود. از آنجا که آزمایش آمینوسنتز عارضه‌دار است و احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد محققان توصیه می‌کنند از تست DNA برای تشخیص استفاده کنید. میزان خطای این روش ۰. ۰۶ درصد است در حالی که میزان خطای روش سنتی تشخیص ۵. ۴ درصد است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *