تسکین سریع کمردرد با استفاده منظم از دارو

تسکین سریع کمردرد با استفاده منظم از داروراهکارهای وژه تسکین سریع کمردرد

تاثیر داروها در تسکین سریع کمردرد . معمولا بعضی از افراد معتقدند که داروها تاثیری در تسکین کمردرد آنها ندارد بنابراین در مطلب زیر به علت این عدم تاثیر پذیری اشاره می کند و علت اصلی که این داروها تاثیر نمیگذارد عدم استفاده بموقع از داروها میباشد که در ساعت معینی مصرف نمی گردد

استفاده درست از داروها پزشک شما می‌تواند مصرف انواع داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) که نیازی به تجویز نسخه‌ای ندارند را به شما توصیه کند. داروهایی مانند آسپیرین، ناپروکسن، ایبوپروفن یا استامینوفن، همگی در گروه همین داروها قرار می‌گیرند که برای تسکین کمردرد توصیه می‌شوند.

با این‌حال، زیاده‌روی در مصرف این نوع از داروها یا استفاده درازمدت از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) می‌تواند با عوارض جانبی ناخوشایندی همراه شود، مانند نارسایی کلیه، زخم معده و خون‌ریزی معده. زیاده‌روی در مصرف استامینوفن هم می‌تواند فرد را با مشکلات مربوط به ناحیه کبد مواجه کند. بنابراین، اگر کمردرد شما با مصرف این نوع از داروها بهبود پیدا نکرد،

حتما این موضوع را به پزشک اطلاع بدهید. داروهای دیگری که پزشکان می‌توانند تجویز کنند، شامل داروهای مخدر می‌شوند، مانند کدئین یا هیدروکودون و شل‌کننده‌های عضلانی. البته این داروها را فقط می‌توان برای یک دوره زمانی کوتاه مصرف کرد و حتما هم باید تحت نظارت پزشک مصرف شوند. بنابراین، افرادی که برای تسکین کمردرد، به استفاده سرخودانه از داروهای تجویزی روی می‌آورند، باید بدانند که به سلامتی خودشان آسیب می‌رسانند.

پزشکان بر این باورند سن ابتلا به کمردرد و دردهای مزمن در ناحیه ستون فقرات پایین آمده و از این جهت موضوع نگران کننده است. بخش بزرگی از کمردردها ناشی از سبک زندگی نادرست و پایین بودن سطح اطلاعات مردم در خصوص رفتارهای صحیح نشستن و خوابیدن، جابه جایی اجسام ، تحرک جسمانی کم و تغذیه نادرست است. در گذشته اغلب بیمارانی که از دردهای کمر شکایت داشتند در سنین میانسالی به بالا بودند اما امروز با زندگی مدرن، جوانان و نوجوانان نیز به جرگه تجربه کنندگان دردهای کمر پیوسته اند. علاوه بر معاینه فیزیکی جهت تشخیص علت کمردرد توسط پزشک معالج، احتمال دارد با توجه به شرایط بیمار اقدامات تشخیصی خاصی نیز درخواست گردد که عبارتنداز:

رادیوگرافی
ام آر آی
سی تی اسکن
اسکن استخوانی
میلوگرافی
آزمایش خون


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *