تشخیص سریع آلزایمر با استفاده از MRI پیشرفته

تشخیص سریع آلزایمر با استفاده از MRI پیشرفته

چگونه به تشخیص زودهنگام آلزایمر پی ببریم؟

در گذشته به این سرعت نمیتوانستند به تشخیص زودهنگام آلزایمر پی ببرند ولی امروزه با استفاده از ام آر آی پیشرفته میتوانید به تشخیص سریع و زود هنگام آلزایمر پی ببریم.

محققان موفق به ابداع نوعی تصویربرداری جدید شده‌اند که می‌تواند از مغز فعال تصویر بگیرد. این موضوع می‌تواند قدمی بزرگ در تشخیص بیماری‌های نورولوژیک به خصوص آلزایمر باشد. تاکنون برای تشخیص این نوع از بیماری‌ها از MRI استفاده می‌شود. ۲ نفر از محققان دانشگاه ژنو و مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان در سوئیس توانسته‌اند

این تکنولوژی را ارتقاء دهند. در MRI کلاسیک امکان تشخیص نقاط فعال مغز وجود داشت اما لک‌‌های رنگی تشخیص فعال بودن یا نبودن این نقاط را دشوار می‌کرد. در روش جدید این مساله برطرف شده و متخصص به راحتی می‌تواند متوجه شود کدام مناطق مغز فعال و کدامین قسمت غیرفعال است. این پیشرفت می‌تواند در تشخیص بیماری‌‌‌های نورولوژیک قدم بزرگی باشد.

محققان می‌گویند در بیماری آلزایمر بعضی از نقاط مغز حتی قبل از آنکه علائم بالینی ظاهر شود دچار ازکارافتادگی زودرس می‌شود. به کمک این روش می‌توان از کارافتادگی این نقاط را شناسایی و بیماری را سریع تشخیص داد و درمان‌‌ را آغاز کرد. محققان می‌گویند این تکنولوژی در درمان افسردگی‌های حاد و اختلال‌های دوقطبی هم کاربرد دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *