تشخیص کمبود ویتامین B۱۲

تشخیص کمبود ویتامین B۱۲

کمبود ویتامین B۱۲ چه آسیب هایی به بدن وارد میکند؟ تشخیص کمبود این ویتامین با چه روش هایی امکانپذیر خواهد بود؟عارضه هایی مانند کم‌خونی، صدمات عصبی و زوال عقل در اثر کم شدن این ویتامین در مبتلایان پدید خواهد آمد.

یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که استفاده از داروهای ضداسید می‌تواند خطر کمبود ویتامین B۱۲ را در بدن افزایش دهد. براساس مطالعه‌ای که توسط Kaiser Permanente Division of Research انجام شده است، کسانی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون (PPIs) برای مقابله با سوزش سر معده استفاده می‌کنند و این کار را برای مدتی بیشتر از دو سال انجام می‌دهند، ۶۵ درصد بیشتر از دیگران با خطر ابتلا به کمبود ویتامین B۱۲ مواجه هستند. این افزایش خطر بدین معنی است که این افراد نسبت به بیماری‌هایی مثل کم‌خونی، صدمات عصبی و زوال عقل، در معرض آسیب‌پذیری بیشتری قرار می‌گیرند.

دکتر داگلاس کورلی، یکی از متخصصان گوارش و از مسئولان این مطالعه، می‌گوید: «نتایج حاصل‌شده، این سوال را پیش می‌کشند که آیا افرادی که در طولانی‌مدت از داروهای ضداسید استفاده می‌کنند، باید برای تشخیص کمبود ویتامین B۱۲ بررسی شوند یا نه؟». او اشاره می‌کند که آزمایش خون نسبتا ساده‌ای برای تشخیص کمبود این ویتامین وجود دارد. به اضافه این‌که، مصرف مکمل‌های ویتامین B۱۲ می‌تواند راه خوبی برای مدیریت کمبود آن در بدن باشد.

 

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه کنید:

علائم شایع کمبود ویتامین های مختلف در بدن


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *