تشکیل سلول های خاکستری در هفته سی‌ام بارداری

تشکیل سلول های خاکستری در هفته سی‌ام بارداری

تشکیل سلول های خاکستری مغز در این هفته

در هفته سی ام بارداری سلول های خاکستری مغز در حال تشکیل و تکمیل شدن هستند در مطلب زیر در مورد جزییات و چگونگی ساخت این سلول ها بطور کامل توضیح داده شده است.

از این مرحله به بعد، هر هفته حدودا ۲۰۰ گرم بر وزن کودک شما افزوده خواهد شد. هر چه این وزن بیشتر باشد، کودک تپل‌تری متولد خواهد شد. اکنون که دستگاه‌های اصلی بدن در جای خود مستقر شده‌اند و نقش خود را ایفا می‌کنند، زمان آن است تا اندام‌ها جهت محافظت و مصون ماندن، روکشی محافظ برای خود بیابند. بافت چربی همچون روکشی است که دمای بدن را حتی پس از تولد نیز تنظیم می‌کند و انرژی مورد نظر را تامین می‌کند. از آنجایی که بدن کودک مجهز به بافت چربی می‌شود و بالطبع بزرگ‌تر می‌شود، متوجه خواهید شد که حرکات و جنب و جوش‌هایش کم‌تر می‌شود زیرا مانور دادن برایش سخت شده است. اما اگر هیچ‌گونه حرکت یا لگد زذنی را احساس نکردید با پزشک خود مشورت کنید.

بله چیزی نمانده تا یک زلزله چند کیلویی زندگی شما را دگرگون ‌کند هرچند که این بازیگر کوچک تا همین حالا هم خوب توانسته در مقابل شما خودی نشان دهد. لگدها و شیطنت‌هایش کم نبود حالا روز به روز بزرگتر می‌شود و شما سخت‌تر می‌توانید از پس او بربیایید. جنین الان یک کیلو و ۵۰۰ گرم وزن و طول بدن او از سر تا نوک انگشتانش ۴۵ سانتی‌متر است. به تدریج حرکات او بیشتر می‌شود و سرعتش هم بالاتر می‌رود.

سرعت رشد او دیگر مثل هفته‌های گذشته زیاد نیست منتها سلول‌های خاکستری مغزش با سرعت زیادی در حال رشد هستند تا اندازه جمجمه و دور سرش افزایش یابد. تقریبا همه چیز برای خروج آماده است منتها جنین باید چند هفته دیگر در شکم شما بماند تا حسابی اعضای بدنش در مایع آمنیون جا بیفتد.

قد: ۴۵ سانتی متر

وزن: ۱۵۸۴ گرم

گریم شما هم حسابی تغییر کرده است رحمتان در حدود ۱۰ سانتی‌متر بالاتر از ناف قرارگرفته و چهره‌ای پف کرده دارید. احتمالا تصور اینکه ۱۰ هفته دیگر از بارداریتان باقی مانده هم استرس شما را افزایش می‌دهد و هم خستگی‌یتان را. پوست شکمتان کشیده شده و شما تصور می‌کنید که دیگر جایی برای بزرگتر شدن شکمتان باقی نمانده است.

اما اینطور نیست همچنان قرار است که جفت، جنین و رحم شما بزرگتر شود. با این حالت‌  بدنتان سنگین‌تر، بزرگتر و بی‌تناسب‌تر خواهد شد. بزرگ شدن رحم موجب می‌شود که احساس کنید اعضای داخلی بدنتان به بیرون فشرده می‌شوند برای اینکه راحت‌تر باشید بهتر است صحیح بنشنید، بایستید و هنگام بلند شدن از حالت خوابیده به نشسته به توصیه‌های بهداشتی عمل کنید.

دراین زمان خلق و خوی شما هم دوباره دستخوش تحولاتی می‌شود. حتی اگر شما اهل نشان‌دادن احساسات خود نباشید اما در این هفته با دیدن یک خبر یا داستان غم انگیز شروع می‌کنید به گریه کردن و خودتان هم نمی‌دادید چرا این‌گونه احساساتی می‌شوید. خوب این زمانی است که ممکن است شما به افسردگی مبتلا شوید مشکلی که ۱۰ درصد از زنان باردار به آن گرفتار می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.