تعیین آلرژی به بادام زمینی و غذاهای دریایی با آزمایش خون

تعیین آلرژی به بادام زمینی و غذاهای دریایی با آزمایش خون

کشف آلرژی به بادام زمینی و غذاهای دریایی

در مطلب زیر به کشف جدید دانشمندان نسبت به آلرژی به بادام زمینی و غذاهای دریایی اشاره شده است و با انحام یک آزمایش خون ساده نسبت به این آلرژی میتوانید اطلاع پیدا کنید.

پزشکان برای کشف آلرژی های غذایی غالبا از آزمایش های پوست یا آزمایش های خونی استفاده می کنند که به کمک آن می توانند سطوح Lge آلرژنی (پروتئینی که توسط سیستم ایمنی ساخته می شود) را اندازه گیری کنند.با وجود این، این آزمایش ها قادر به پیش بینی شدت این واکنش های آلرژیکی نیستند.

اخیرا در تحقیقی که توسط محققان بیمارستان Mount Sinai در مجلۀ he Annals of Allergy، Asthma & Immunology به چاپ رسیده است یک آزمایش خون جدید معرفی شده است که می تواند شدت این واکنش های آلرژیکی را پیش بینی کند. این تحقیق بر روی ۶۷ نفر از افراد بین ۱۲ تا ۴۵ سال انجام گرفت که به بادام زمینی و غذاهای دریایی حساسیت داشتند.

در این تحقیق از آزمایش خون basophil activation test ( (BAT استفاده شد . برای انجام این آزمایش به خون کمی نیاز است و برای بدست آوردن جواب آزمایش به زمان زیادی نیاز نیست.محققان بیمارستان Mount Sinai با انجام این تحقیق دریافتند که با استفاده از این آزمایش خون می توانند شدت آلرژی افراد به بادام زمینی و غذاهای دریایی را پیش بینی کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.