تقویت هوش مردان و عملکرد فیزیکی آن ها

تقویت هوش مردان و عملکرد فیزیکی آن ها

هوش مردان سالمند نیاز به تقویت و رسیدگی دارد، این افراد برای بالابردن توان هوشی خود نیاز به تقویت عملکرد فیزیکی خود با کمک ورزش دارند، ارتباط خاصی میان هوش مردان در سالمندی و تحرک و ورزش آن ها وجود دارد، عملکرد فیزیکی و قدرت عضلانی این افراد با کمک ورزش بهبود خواهد یافت.

یکی از تحقیقات اخیر رابطه مستقیمی بین هوش مردان در اوایل دوران بلوغ و عملکرد فیزیکی آن‌ها در میانسالی‌شان نشان می‌دهد. محققان دانشگاه کپنهاگن که این مطالعه را انجام داده‌اند، معتقدند که نمره هوش بالاتر، با عملکرد فیزیکی بهتر مرتبط است. در این مطالعه، ۲۸۴۸ نفر از مردان مورد بررسی و مقایسه قرار گرفتند و نتیجه این بررسی در مجله Aging and Health به چاپ رسید.

بر اساس نتایج به دست آمده، مردانی که در دوران بلوغ نمره هوش بالاتری دارند، در دوران میانسالی از نظر جسمانی در ناحیه‌های کمر، پاها و دست‌ها قوی‌تر هستند و حتی تعادل فیزیکی آنان بهتر است. در واقع به‌ازای افزایش هر ۱۰ نمره هوش در مردان، تحمل کمر آن‌ها تا ۵۰۰ گرم بیشتر می‌شود، ارتفاع پریدن تا ۱ سانتی‌متر افزایش می‌یابدو قدرت عضلات پاها تا ۷۰۰ گرم بالاتر می‌رود و‌ تعادل فیزیکی تا ۳.۷ درصد بهبود پیدا می‌کند. از نظر این محققان، کسانی که نمره هوش بالاتری دارند، بیشتر درک می‌کنند که سلامت فیزیکی چه اهمیتی برای زندگی سالم دارد و به همین خاطر بیشتر به‌طور منظم ورزش می‌کنند. در واقع، ورزش کردن مکانیسم خاصی است که ارتباط بین هوش و عملکرد فیزیکی را نشان می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *