تهدید سلامت افراد مقاوم در برابر انسولین

تهدید سلامت افراد مقاوم در برابر انسولین

افراد مقاوم در برابر انسولین بهتر است بیشتر به سلامت قلب و عروق خود اهمیت دهند این عارضه می تواند باعث تشدید این بیماری در بدن این افراد شود.انسان‌های مقاوم به انسولین مرتب باید وضعیت عروق خود را چکاپ کنند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد بعضی از افراد مقاوم در برابر انسولین، دچار نوع بسیار شدیدی از بیماری قلبی می‌شوند که هنوز دلایل آن روشن نیست. به‌علاوه این‌که این تحقیقات نشان می‌دهد افراد مقاوم در برابر انسولین دچار بیماری عروق کرونر هم می‌شوند. محققان دانشگاه کارولینای شمالی با آزمایش‌های مختلف بر روی حیوانات آزمایشگاهی به این نکته پی بردندکه میزان بالای کلسترل اکسید شده LDL و پروتئین‌های گلیکوزیله می‌تواند نشانه گسترش بیماری عروق کرونر، به‌خصوص در بین زنان، باشد. این محققان می‌گویند با کشف این ارتباط‌ها در انسان‌های مقاوم به انسولین، باید تمام تلاش لازم را برای درمان آن‌ها انجام دهیم، چون آنان در معرض شدید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شدید قرار دارند.

بعضی از افراد مقاوم در برابر انسولین هرگز دچار بیماری‌های قلبی نمی‌شوند، در حالی که بعضی دیگر از افراد با انسدادهای متوسط مواجه می‌شوند. با این‌حال این امکان وجود دارد که همین افراد مقاوم در برابر انسولین دچار آترواسکلروز شوند و با انسدادهای متعدد و بدتر شدن وضعیت عروق قلبشان روبه‌رو شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *