تهیه زولبیا و بامیه ویژه ماه رمضان با نکات طلایی زیر

تهیه زولبیا و بامیه ویژه ماه رمضان با نکات طلایی زیر

آموزش تهیه زولبیا و بامیه

در مطلب زیر نکاتی جهت تهیه زولبیا و بامیه در ماه رمضان برای شما عزیزان قرار داده ایم. با نزدیک شدن به ماه رمضان بزار زولبیا و بامیه داغ می گردد و طرفداران بسیار زیادی این شیرینی دارد بنابراین در مطلب زیر نکات بسیار جالبی در مورد خوردن این شیرینی برایتان ارائه داده شده است. که در زیر به تمامی این نکات و فوت و فن ها اشاره می کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به افزایش مصرف و تهیه زولبیا و بامیه زولبیا و بامیه توصیه کرد:
– زولبیا و بامیه از مراکز تهیه و توزیع معتبر که شرایط بهداشتی را رعایت می‌کنند، خریداری شود.
– این شیرینی باید دارای عطر، طعم و رنگ روشن باشد، سوختگی و تغییر رنگ قهوه ای در آن مشاهده نشود.
– ذرات سوخته شده روی زولبیا و بامیه وجود نداشته باشد.
– در یخچال یا محل خشک و خنک نگهداری شود.
– از نگهداری طولانی مدت آن در منزل خودداری شود.
– در حجم کم خریداری شود تا زود مصرف شود و مدت طولانی نگهداری نشود.
– در وعده سحری از مصرف زولبیا و بامیه پرهیز شود زیرا به علت شیرینی زیاد، قند خون به سرعت افزایش می یابد و گرسنگی زودرس را در ساعات ابتدایی روز درپی دارد.
– بهتر است افراد مبتلا به دیابت (قند خون بالا)، چاقی و چربی خون بالا از مصرف این نوع شیرینی‌ها پرهیز کنند و در صورت تمایل، کمترین مقدار ممکن را مصرف کنند.

 شیرینی ماه مبارک رمضان را با افراط در مصرف زولبیا و بامیه تلخ نکنید نکاتی در مورد تهیه زولبیا و بامیه

سفره افطار بعضی ایرانی‌ها فقط با یک بشقاب زولبیا و بامیه تکمیل می‌شود. حتی بعضی خانواده‌هایی که به تناسب‌اندامشان اهمیت می‌دهند هم برای مهمانی‌هایشان نمی‌توانند از زولبیا و بامیه بگذرند و این شیرینی‌های سنتی را برای پذیرایی خریداری‌ و کمی هم ناپرهیزی می‌کنند، اما پزشکان و متخصصان تغذیه میانه خوبی با این شیرینی خطرناک ندارند…

البته اگر زولبیا و بامیه در خانه تهیه شده باشند و به مقدار متعادلی به مصرف برسند خطرشان کمتر می??شود. به همین دلیل، انتخاب این هفته ما نیز زولبیا و بامیه و نکاتی است که باید هنگام پخت بهداشتی این شیرینی‌ها مورد توجه قرار گیرند.

● مقدار کالری

مجموع مواد غذایی یاد‌شده، دارای ۳۷۲۰ کیلوکالری انرژی است و با توجه به کوچک یا بزرگ بودن زولبیا و بامیه‌ها، تعداد‌شان متفاوت خواهد بود که البته با تقسیم‌کردن مجموع کالری به تعداد شیرینی‌های پخته شده، میزان انرژی هر یک از آنها به دست خواهد آمد. به این ترتیب از مقدار انرژی?ای که با خوردن هر زولبیا و بامیه دریافت می‌کنید، مطلع می‌شوید. توصیه می‌شود که در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید.

● همراه زولبیا و بامیه

می‌توانید زولبیا و بامیه را با یک فنجان چای سبز میل کنید. این چای نباید غلیظ یا داغ باشد. در ضمن نباید بلافاصله بعد از خوردن غذا، این چای میل شود زیرا حتی چای سبز نیز دارای ترکیب‌هایی است که جذب آهن را پایین می‌آورد. البته خوردن این شیرینی‌ها همراه یک لیوان شیر گرم نیز توصیه می‌شود زیرا به این ترتیب یک واحد شیری را که باید در طول روز می‌خوردید با زولبیا و بامیه دریافت‌ کرده‌اید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *