تهیه فست‌فود سالم در خانه

تهیه فست‌فود سالم در خانه

در زمینه مصرف انواع فست فود بهتر است بیشتر مراقب باشید در این مطلب بدترین و بهترین نوع فست فود به شما معرف خواهد شد. اگر برای خوردن عجله دارید می توانید فست فودهای سالم و خانگی تهیه کنید که هیچ نوع افزودنی غیرمجازی ندارند و به سلامتی تان آسیب وارد نمی کنند.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های خانم‌های شاغل یا دانشجوها، این است که چطور می‌توانند غذایی سالم در کمترین زمان ممکن تهیه کنند. از این رو خیلی از آنها، به مصرف انواع فست‌فودهای مضر روی می‌آورند. ما پیشنهادهای ساده‌تر و سالم‌تری برای این گروه از افراد داریم. اولین پیشنهاد، گنجاندن فیله ماهی در برنامه غذایی روزانه است.

فیله‌های ماهی، سرشار از سلنیوم و اسیدهای چرب امگا۳ هستند و می‌توانند باعث افزایش سلامت سیستم قلبی و عروقی شوند. انواع ماهی را می‌توان در کمتر از ۱۵ دقیقه، سرخ یا تنوری کرد. اگر واقعا وقت غذا پختن ندارید و می‌خواهید یک ساندویچ سوسیس یا کالباس بخورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به‌جای ساندویچ،یک وعده از مغزهای خام مصرف کنید. یک وعده مغز خام شامل ۷ عدد گردو، ۲۴ عدد بادام، ۳۵ عدد بادام زمینی یا ۱۵ عدد فندق می‌شود. این مقدار مغز، هم شما را سیر می‌کند و هم فیبر، ویتامین E، منیزیم و منگنز کافی به بدنتان می‌رساند. به علاوه، افزایش کلسترول و بیماری‌های قلبی را هم برایتان در پی نخواهند داشت.

شما می‌توانید یک بشقاب پر از سالاد سبزیجات را هم جایگزین یک وعده فست‌فود کنید. سبزی‌ها به‌دلیل فیبر بالایی که دارند، می‌توانند شما را برای مدت زمان زیادی سیر نگه دارند و از ابتلا به اضافه‌وزن هم پیشگیری کنند. بشقاب سبزیجات می‌تواند حاوی خیار، گوجه، پیاز خام، کاهو، هویج، ذرت، کلم و مقداری آبلیمو یا سرکه به همراه روغن زیتون باشد.

بدترین نوع پیتزا است. زیرا چیپس از وحشتناک ترین خوراکی هایی است که بشر اختراع کرده است. به دلیل ترکیب های مضری که در اثر سرخ کردن سیب زمینی ایجاد می شود و چربی و ترانس بالایی که دارد خوردن حتی یک حلقه سیب زمینی سرخ شده خیانت نابخشودنی در حق بدن است. پایه پیتزا خود ناسالم است و چیپس و پنیر آن را ناسالم تر می کند و به اصطلاح گل بودن و به سبزه نیز آراسته شدن است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *