توصیه های خوراکی قبل از ورزش

توصیه های خوراکی قبل از ورزش

قبل از ورزش از چه مواد غذایی می توانیم مصرف کنیم تا باعث کالری سوزی و تناسب اندام خود شویم. برخی وعده های غذایی می توانند به شما در چربی سوزی و کالری سوزیتان کمک کنند با ما در ادامه این بخش همراه باشید.

تابستان است و بدون شک خیلی از ما فکر برنامه‌های متعدد ورزشی و تفریحی و مخصوصاً رژیم‌های کاهش وزن را بعد از ماه مبارک در سر داریم؛ اما دقت کرده‌اید خیلی از افراد می‌گویند ورزش کردن من را چاق می‌کند؟! یا وقتی ورزش می‌کنم اشتهایم بیشتر است؛ اما چیزی که شاید خیلی بیشتر در رژیم‌های همراه ورزش دیده می‌شود این است که ما فکر می‌کنیم چون امروز ۲ ساعت ورزش کرده‌ایم و حتماً کلی هم چربی سوزانده‌ایم می‌توانیم ناهارمان را کامل بخوریم. یا می‌توانیم دیگر به خود سخت نگیریم. آیا واقعاً چنین طرز فکری درست است؟ بدون شک خیر. آنچه ما می‌خوریم تأثیرگذاری ورزش را در ما شدیداً تحت تأثیر قرار می‌دهد. در اینجا می‌خواهیم به شما بگوییم چگونه با رژیم غذایی از حداکثر فواید ورزش برای رسیدن به هدفتان بهره ببرید و همچنین انرژی و استقامت کافی برای ورزش را داشته باشید. حالا می‌خواهد هدف از این ورزش کاهش وزن باشد و یا عضله سازی.

مصرف یک وعده غذای سالم، ساده و مغذی پیش از ورزش کردن، مخصوصا ورزش‌های قدرتی و حرفه‌ای، از اهمیت بالایی برخوردار است. متخصصان بر این باورند که خوردن خوراکی‌های کم‌چربی که کالری آنها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ باشد و ترکیبی از پروتیئن و کربوهیدراتدر آنها پیدا شود، گزینه مناسبی برای پیش از ورزش کردن است. کربوهیدرات‌ها، انرژی لازم برای ورزش کردن را به شما می‌دهند و پروتئین‌ها هم برای حفظ حجم عضلاتتان مورد نیاز هستند. بنابراین ما مصرف یکی از این گروه خوراکی‌ها را پیش از ورزش کردن به شما پیشنهاد می‌کنیم:

جو دوسر با دارچین و بلوبری
یک تکه نان تست سبوس‌دار که با کره بادام زمینی و یک ورق موز، پوشانده شده است
یک پیاله ماست با میوه‌های نرم
یک پیاله ماست یونانی با توت‌ها
نصف ساندویچ بوقلمون
یک تکه نان سبوس‌دار با پنیر کم‌چرب
پنیر کوتاژ با تکه‌های سیب یا موز
ترکیبی از مغزهای خام و میوه‌های خشک

به خاطر داشته باشید که مصرف خوراکی‌های سرشار از چربی و فیبر، پیش از ورزش کردن ممنوع است. این خوراکی‌ها باعث ابتلا به دل‌درد و کرختی خواهند شد و توان ورزش‌تان را کم خواهند کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *