جدل کردن با اطفال

جدل کردن با اطفال

سعی کنید سر مسائل کوچک و پیش پا افتاده با کودکتان بحث نکنید. مشاجره و درگیری با سنین پایین کار درستی نیست از جدل کردن با فرزندتان بپرهیزید و با خواسته های وی کنار بیایید و به گونه ای بدون مشاجره آن ها را حل و فصل کنید.

بعضی چیزها در زندگی کودک نوپا واقعا غیرقابل مذاکره هستند! همه ما می‌دانیم که کودک باید غذا بخورد، دندان‌هایش را مسواک بزند و روی صندلی اتومبیل بنشیند. همین‌طور می‌دانیم که او باید حمام کند و ضربه زدن یا گاز گرفتن اصلا کار پسندیده‌ای نیست. بنابراین نمی‌توانیم اجازه دهیم که کودک این کارها را انجام ندهد. با این‌حال، ‌بسیاری از مسائل نیز هستندکه ارزش مشاجره و درگیری با کودک را ندارند. پس همیشه با کودک جدل نکنید!

متخصصان می‌گویند که شما به‌عنوان پدر یا مادر باید تصمیم بگیرید که چه چیزهایی ارزش جدل کردن دارند و این جدل‌ها را به همه اوقات تسری ندهید. این یعنی که با همه خواسته‌های کودک مقابله نکنید و نسبت به همه کارهای او سخت‌گیر نباشید. وقتی کودک چیزی را می‌خواهد یا قصد انجام کاری را دارد،می‌توانید به‌تدریج در او تغییر جهت ایجاد کنید. مثلا اگر اصرار دارد کتابی را برای او بخوانید که مناسب او نیست، سعی کنید کتاب مناسب را جایگزین کنید. درنهایت باید بدانید که هیچ کدام از ما، پدر و مادرهای کامل و بی‌نقصی نیستیم، ‌اما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم. روزهایی هست که موفق‌تر از روزهای قبلی عمل می‌کنیم و نباید به‌خاطر آن‌ها خودمان را سرزنش کنیم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *