جدیدترین راههای درمان میکوز واژینال

جدیدترین راههای درمان میکوز واژینال

چگونه میکوز واژینال را درمان کنیم؟

میکوز واژینال نوعی بیماری عفونی و قارچی در بانوان است که براحتی قابل درمان و تشخیص است بنابراین در مطلب زیر راههای درمان این بیماری و نوع داروهایی که باید مصرف شود در مطلب زیر آورده شده است.

در صورتی که عفونت قارچی واژینالی پیشرفت نکرده باشد درمان موضعی کافیست. اما برای حالتی که بیماری مدام عود‌ می‌کند، به دوره درمان طولانی‌تری نیاز است. میکوز واژینال ممکن است خود به خود برطرف شود اما انواعی از میکوز هم وجود دارند که مرتب عود‌ می‌کنند. درمان موضعی که در این موارد استفاده‌ می‌شود،

عبارتند از: نوعی شیاف که مخصوص بیماری‌های زنان است و نیز یک نوع پماد موضعی شیاف‌‌ها و پمادهای موضعی: شیاف‌ها باید به مدت یک تا سه روز و در زمان خوابیدن تزریق شود. اغلب اوقات این درمان، بیماری را برطرف‌ می‌کند.گاهی نیز تنها درمان‌های موضعی کافی است، پمادهایی از خانواده ایمیدازول‌‌ها که عبارتند از:

clotrimazole، kétoconazole، éconazole، terconazole، omoconazole، miconazole، oxiconazole، isoconazole، tioconazole ساختار این داروها بر قابلیت نفوذپذیری غشاء قارچ، تأثیر مستقیم‌ می‌گذارد و به این ترتیب قارچ تکثیر نشده و از بین‌ می‌رود. در تکمیل درمان‌های موضعی،

استفاده از پروبیوتیک‌‌ها نیز‌ می‌تواند مفید باشد. پروبیوتیک‌‌ها در حفظ تعادل فلور واژن بسیار کمک‌ می‌کنند. برای توالت، تغییر دهنده‌های ph امکان مبارزه با ph اسیدی را فراهم‌ می‌آورند، لازم به ذکر است که نوع اسیدی ph موقعیت را برای رشد مخمرها مساعد‌ می‌کند. تمام این وسایل درمانی در داروخانه‌‌ها و فروشگاه‌های لوازم پزشکی موجود است.

درمان میکوزهای واژینال عودکننده: اگر میکوز واژینال به حالتی دربیاید که مرتب عود کند، درمان موضعی کافی نخواهد بود، باید مداوای دیگری نیز در نظر گرفته شود که معمولاً بصورت استعمال قرص است. این نوع از درمان ممکن است هفته‌‌ها و حتی ماه‌های متوالی ادامه پیدا کند. درمان موارد خاص میکوز ناحیه تناسلی:

اگر نشانه‌های میکوز تناسلی در همسر هم دیده شود، حتماً باید مورد درمان قرار بگیرد. البته در این مورد داروهایی وجود دارند که برای گرفتن آنها نیازی به نسخه پزشک نیست. دقت کنید که به هنگام بارداری، هیچکدام از این داروها و راه‌های درمانی توصیه نشده است.ممکن است هنگام مصرف این داروها، حساسیت دارویی مشاهده شود که البته معمولاً در افرادی به شدت بروز‌ می‌کند که دچار نقص ایمنی هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.