حد و مرزهای نوشیدن آب

حد و مرزهای نوشیدن آب

در زمینه نوشیدن آب در حین غذاخوردن بهتر است بیشتر دقت کنید این کار باعث آسیب به سیستم گوارشی تان خواهد شد، به این منظور سعی کنید یا قبل از غذا یا پس از غذا آب بنوشید، و میوه ها و سبزیجات آبدار را جایگزین آب و مایعات دیگر کنند .

یک کارشناس تغذیه به افراد توصیه کرد: نیم تا یک ساعت قبل و بعد از غذا خوردن آب ننوشند با بیان اینکه همراه کردن مایعات با غذا باعث رقیق شدن شیره‌های گوارشی می‌شود، اظهار کرد: توصیه می‌شود افراد از نوشیدن آب و سایر مایعات بین غذاها به میزان زیاد خودداری کنند. این کارشناس تغذیه با تاکید بر اینکه ظرفیت شیره‌های گوارشی در دستگاه گوارش افراد محدود است، گفت: نوشیدن زیاد آب و سایر مایعات بین غذ‌ا‌ها باعث رقیق شدن بیش از حد شیره‌های گوارشی می‌شود و همین مسئله می‌تواند فرد را با مشکلات گوارشی مواجه کند. رشیدی یکی از دلایل بروز مشکلات هضمی را نوشیدن زیاد مایعات بین غذا‌ها دانست و گفت: بهتر است افراد به منظور پیشگیری از بروز مشکلات گوارشی میزان مصرف نوشیدنی‌ها را در حین غذا خوردن محدود کنند.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است میزان مصرف آب در بین غذا‌ها به حداقل ممکن کاهش یابد، گفت:بهتر است افراد آب مورد نیاز بدن خود را با نوشیدن آب در طول روز تامین کنند. رشیدی در ادامه با بیان اینکه میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقادیر مناسبی از آب هستند، گفت: میوه‌ها و سبزیجات نیز در تامین آب مورد نیاز بدن نقش مهمی دارند، چرا که این نوع آب از نوع آب میان بافتی است و پس از آزاد شدن به راحتی در اختیار سلول‌ها قرار می‌گیرد.

این کارشناس تغذیه، بهترین زمان برای نوشیدن آب را نیم تا یک ساعت قبل و بعد از غذا خوردن دانست و به افراد توصیه کرد: بین غذا زیاد آب ننوشند. رشیدی در ادامه با بیان اینکه مصرف زیاد آب در بین غذاها در کودکان برای آن‎ها ‌مشکلات رشدی بوجود می‌آورد، به خانواده‌ها توصیه کرد: از خوراندن زیاد آب در بین غذا‎ها به کودکانشان خودداری کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.