حل مشکلات مالی ازدواج با داشتن نقطه اتکا محکم

حل مشکلات مالی ازدواج با داشتن نقطه اتکا محکم

راه حل مشکلات مالی ازدواج

مطلب زیر راه حل مشکلات مالی ازدواج را برای همه جوانان قرار داده است که یکی از این راه حل ها میتواند این باشد که یک نقطه اتکا محکم برای خودتان پیدا کنید . راه حل های زیر را برایتان قرار داده ایم

امان از مشکلات مالی… اجاره خانه بالا، ه زینه های بالای عروسی، قیمت سرسام آور طلا و لوازم منزل… این ها بهانه های منطقی و موجهی برای به تاخیر انداختن ازدواج هستند. شما جوانی هستید که حداکثر کمی بیشتر از ۲ دهه زندگی کرده اید و تنهایی از پس این همه هزینه برآمدن کار هر کسی نیست.

 

کسی از شما انتظار تمام و کمال بودن در زمینه مسایل مالی را ندارد. برای ازدواج باید حداقل های اقتصادی و شغلی فراهم باشد و می توان گفت که نداشتن ثبات اقتصادی مرد پس از ازدواج می تواند از دلایل بسیار جدی نارضایتی های زناشویی باشد؛

با این حال نبود اطمینان از درستی تصمیم از آن هم مهم تر و اساسی تر است؛ زیرا همواره تلاش برای حل این معضلات از اراده ای محکم نشأت می گیرد که خود از اطمینانی عمیق و اعتماد به نفسی اساسی بر می خیزد، مخصوصا در این شرایط که مسیر پیش روی فرد برای ازدواج کردن مسیر همواری نیست و با دشواری هایی همراه است.

 

قرار نیست شما یک خانه شخصی یا توانایی اجاره خانه در نقاط خاصی از شهر را داشته باشید. همین که بتوانید گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید، سرمایه ای داشته باشید که با کمک خانواده، گرفتن وام یا حتی کمک کردن با رضایت قلبی همسر، مبلغ آن به حد اجاره یک خانه متوسط و در شان شما و همسرتان برسد کافی است. داشتن شغلی که بتوانید روی درآمد آن تا مدت یکی دو سال حساب کنید و دانستن مهارتی که به شما اعتماد به نفس بدهد که در صورت از دست دادن کارتان باز هم توانایی پیدا کردن شغل را دارید اهمیت دارد. مشکلات مالی

 

مهم ترین ویژگی مرد در ازدواج
مهم تر از توانمندی مالی، نگاه به آینده و قدرت برنامه ریزی و مدیریت منابع است. این که بدانید چقدر پول دارید، چقدر می توانید در ۶ماه، یک سال و ۵سال آینده درآمد داشته باشید (مسلما به طور نسبی) و می خواهید با این رقم چه کارهایی بکنید،

اگر تلاشتان را بیشتر کنید به چه ثباتی خواهید رسید و برای بیشتر کردن تلاشتان چه مسیرهایی پیش روی شماست، این ها نشان دهنده قدرت مدیریت و برنامه ریزی شما خواهد بود.

 

شما شاید در شروع زندگی مشترک، هنوز درگیر درس باشید، کار ثابت یا پر درآمدی نداشته باشید و وضعیت مالی تان با ثبات نباشد، کسی از شما انتظار ندارد در روز اول زندگی مشترک همه چیز تمام باشید. اما قطعا این وضع نمی تواند دائمی باشد. مردی که نداند چه کاره است، قرار است یکی دو سال بعد از زندگی مشترک به کجا رسیده باشد و نداند از زندگی چه می خواهد، مرد قابل اتکایی نیست.

 

نقطه اتکا باشید
از قدیم تا امروز، بارها سبک ازدواج تغییر کرده مشکلات مالی اما چیزی که در تمام دنیا ثابت بوده، این است که در ازدواج زن به دنبال تکیه گاه می گردد و مرد به دنبال آرامش. بنابراین جوری برنامه ریزی کنید که بتوانید تکیه گاه همسرتان باشید. او باید به تلاش شما ایمان بیاورد، قدرت فکر و برنامه ریزی تان را ستایش کند و شما را به عنوان مرکز ثقل زندگی اش بشناسد.

واقعیت این است که در زمانه فعلی، زنان قدرتمندتر از نسل های قبل هستند. دختران تحصیل کرده اند و کار می کنند و درآمد دارند. می توانند نیازهای مالی شان را برطرف کنند و به ثبات نسبی برسند. چنین زنی برای تکیه کردن به شما، نیاز به مردی قدرتمندتر از خودش دارد. نه صرفا به لحاظ مالی. بلکه از نظر تدبیر و توانایی مدیریت و هدفمندی در زندگی. مردی که بتواند برای آینده برنامه ریزی کرده و در مسیر پیشرفت باشد.

 

واقعیت این است که توکل کردن همیشه با آرامشی همراه است که به جز برکت ویژه الهی، قدرت بیشتری به شما می دهد تا زندگی تان را مدیریت کنید. توکل کردن یعنی خیالتان راحت باشد که هیچ وقت دست خالی نمی مانید

 

این حرف ها را جدی بگیرید مشکلات مالی
در توصیه های دینی ما همیشه گفته شده ازدواج کنید تا برکت به زندگی تان بیاید. با توکل به خدا ازدواج کنید و نگران دخل و خرجتان نباشید که از جایی که فکرش را نمی کنید تامین می شود. واقعیت این است که توکل کردن همیشه با آرامشی همراه است که به جز برکت ویژه الهی، قدرت بیشتری به شما می دهد تا زندگی تان را مدیریت کنید.

 

توکل کردن یعنی خیالتان راحت باشد که هیچ وقت دست خالی نمی مانید. در آخرین لحظه همیشه خداوند به دادتان می رسد و زندگی تان را حفظ می کند. این قاعده را در مورد مسایل مالی ازدواج می توانید از متاهل ها بپرسید. دوستان متاهل تان به شما خواهند گفت که بارها به چشم خودشان دیده اند که در گرفتاری ها از جایی که فکرش را نمی کرده اند، تامین شده اند.

 

بنابراین به جای آن که همه زندگی تان را صرف چرتکه انداختن و دلهره داشتن کنید، توکل کنید و مطمئن باشید که روزی شما از قبل مقدر است. فقط کافی است شما تلاشتان را بکنید و به قدر سهمی که در دنیا دارید، زحمت بکشید تا این روزی از درهای مختلفی که به رویتان باز شده، سر برسد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.