حملات صرع در سنین پایین

حملات صرع در سنین پایین

وقتی با حملات صرع در شیرخوارمان مواجه می شویم چه توصیه های پزشکی باید در پیش بگیریم، والدین شیرخوارانی که به این عارضه دچار هستند بهتر است سرنگ های مخصوص این عارضه را در دسترس داشته باشند تا در مواقع اورژانسی استفاده کنند.

کودک۱۲ ساله در پارک مشغول بازی است. ناگهان لب‌هایش کبود می‌شود، می‌افتد، می‌لرزد و از هوش می رود. مادر به سرعت خود را به او می‌رساند. سرنگی را از کیفش درمی‌آورد، شلوار کودک را پایین می‌کشد و به باسنش دارو تزریق می‌کند. بعد از چند دقیقه حمله تمام می‌شود و نوجوان از اتفاقی که در انظار عموم افتاده ناراحت است. تاکنون تنها داروی که برای کنترل اورژانسی حملات صرع تجویز می‌شود دیازپام بود اما به تازگی دارویی به نام میدازولام با نام تجاری Bvccolam تولید شده که بسیار موثرتر عمل می‌کند.

سرنگ‌های مربوط به این دارو در دوز مشخص تولید شده که احتمال بروز خطا را کاهش می‌دهد در ضمن نیازی به درآوردن لباس ندارد و روی گونه در فضایی بین دو فک باید تزریق شود و بعد از ۵ دقیقه عمل می‌کند. این دارو برای کودکان بالای ۶ ماه تجویز می‌شود .تزریق این دارو برای شیرخواران ۳ تا ۶ ماهه نیز امکان دارد اما باید در بیمارستان تحت مراقبت تزریق شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *