خطر سرطان تیروئید برای مبتلایان به سرطان سینه

خطر سرطان تیروئید برای مبتلایان به سرطان سینه

پژوهشگران به تازگی پی به ارتباط سرطان پستان و سرطان تیروئید بردند، آن ها متوجه شدند بانوانی که قبلا سرطان سینه داشته اند و مراحل درمان را طی کرده اند مستعد ابتلا به سرطان تیروئید نیز هستند. بهتر است نسبت به علائم این عارضه هوشیار باشند.

محققان دانشگاه شیکاگو در بررسی گسترده اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره سرطان پستان و سرطان تیروئید رسیدند. تحلیل آنان نشان می‌دهد خانم‌هایی که از سرطان پستان یا سرطان تیروئید، جان سالم به در می‌برند، ممکن است در معرض افزایش خطر ابتلا به انواع تومورهای دیگر قرار بگیرند. این محققان به بررسی و بازبینی ۳۷ مطالعه منتشرشده پرداختند و متوجه شدند خانم‌هایی که از سرطان پستان جان سالم به در می‌برند، ۱.۵۵ برابر بیشتر احتمال دارد که به سرطان تیروئید مبتلا شوند. از طرف دیگر، خانم‌هایی که از سرطان تیروئید جان سالم به در می‌برند، ۱.۱۸ برابر بیشتر احتمال دارد که به سرطان پستان مبتلا شوند. به نظر محققان دانشگاه شیکاگو، این یک خطر واقعی است و خانم‌هایی که قبلا به یکی از این سرطان‌ها مبتلا بوده‌اند باید آگاه باشند که در معرض خطر ابتلا به سرطان دیگر قرار دارند.

آنان می‌گویند که عوامل خطر هورمونی سرطان پستان و سرطان تیروئید با هم مشترک هستند و شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند قرار گرفتن در معرض هورمون‌های شبیه‌ساز تیروئید و استروژن می‌تواند به هر کدام از این سرطان‌ها کمک کند. البته احتمالات زیاد دیگری هم وجود دارد که باید بررسی شود و محققان در حال مطالعه روی آن‌ها هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *