خطر مشکلات قلبی و عروقی برای مردان

خطر مشکلات قلبی و عروقی برای مردان

مشکلات قلبی و عروقی مهمترین عامل برای مرگ و میر مردان به شمار می روند. برای پیشگیری از شدت یافتن این مشکلات بهتر است با عوامل تاثیرگذار در این زمینه آشنا شوید. مشکلات خواب و اختلال در ساعت بدن از عوامل تاثیرگذار در این زمینه به شمار می روند.

حمله قلبی و مشکلات قلبی و عروقی، اولین عامل مرگ در میان مردان است. بیشترین آمار زمان فوت بر اثر سکته قلبی، متعلق به صبح است. محققان دانشگاه بریگهام بوستون به این نتیجه رسیده‌اند که ساعت متابولیک داخلی بدن، عامل بروز بیشتر سکته‌ها در زمان صبح‌گاه است. آن‌ها معتقدند که بدن در اولین ساعات روز، نسبت به حملات قلبی یا گرفتگی عروق، آسیب‌پذیرتر است.

به گفته فرانک شیر، محقق اصلی این پروژه، سیستم شبانه‌روزی یا ساعت داخلی بدن باعث افزایش نوعی ماده‌ی شیمیایی طبیعی به نام پلاسمای بازدارنده نوع یک (PAI-۱) در خون می‌شود که عامل اصلی لخته شدن خون در رگ است. عموما با توجه به ریتم قلبی، میزان این ماده در خون، در ساعت ۶:۳۰ صبح به بالاترین سطح خود می‌رسد و این قضیه تحت تأثیر هیچ عامل رفتاری یا محیطی قرار ندارد. به همین خاطر است که ساعت بدن، تا حد زیادی تعیین کننده ریتم آزاد شدن (PAI-۱) در خون است. محققان با بررسی چرخه خواب افراد، دریافتند که ساعت اوج ترشح این ماده در خون، در بدن هر شخص متفاوت است و میزان آسیب‌پذیری افراد نسبت به مشکلات قلبی و عروقی را تعیین می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *