خطر نوشیدنی های الکلی برای سلامتی

خطر نوشیدنی های الکلی برای سلامتی

 

مصرف کنندگان نوشیدنی های الکلی  در معرض ابتلا به انواع سرطان های خطرناک قرار دارند تحقیقات گسترده روی این افراد نشان میدهد آن ها در معرض ابتلا به حملات قلبی و بیماری های صعب العلاج قرار دارند هم سیگار و هم الکل عامل انواع بیماری های سرطانی به شمار می روند.

اینکه تغذیه بر سلامت ما و احتمال ابتلایمان به سرطان تاثیر می‌گذارد، مسئله‌ای اثبات شده است اما سبک زندگی ما مثلا میزان فعالیت بدنی یا گرایشمان به سمت الکل و سیگار هم در این میان بی تاثیر نیست. بررسی‌های متخصصان نشان داده الکل حاوی ترکیبات سرطان‌زاست

و بعد از سیگار دومین علت ابتلای افراد به سرطان است. مصرف مرتب الکل می‌تواند زمینه ساز ابتلا به سرطان دهان، فارینکس، لارینکس، استخوان، کولون و رکتال، سینه و کبد باشد. محققان می‌گویند هنوز مکانیسم عمل الکل و اینکه چطور احتمال ابتلا به این نوع سرطان‌ها را افزایش می‌دهد

مشخص نیست اما تئوری‌های پیشرفته در این زمینه از آسیب های DNA خبر می‌دهد. از میان مشروبات الکلی تنها شراب قرمز است که به دلیل غنی بودن از پلی فنول‌هایی از جمله رزوراترول به ضد سرطانی بودن مشهور است اما حتی این نوع از مشروبات الکلی نیز عوارضی دارد که نباید مصرف شوند. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

بررسی ها نشان میدهد که مصرف کم الکل طی یک بازه زمانی ۴ ساله احتمال ابتلا به حملات قلبی را تا ۲۴ درصد کاهش می دهد. اما از طرف دیگر شانس ابتلا به سرطان های دهان، مری، معده، کولون، پستان، کبد، تخمدان و سروگردن را تا ۵۱ درصد افزایش می دهد. ضمن اینکه مصرف کم الکل احتمال دچار شدن به سوانح را تا ۲۹ درصد افزایش خواهد داد.

بیماری کبدی مربوط به مصرف الکل بیشترین اختلال فیزیکی مصرف الکل است؛ بیماری کبد چرب ناشی از مصرف بیش از اندازه الکل با پیشرفت به سوی سیروز همراه است. در ایالات متحده، بیش از یک میلیون نفر سیروز دارند؛ درحدود ۳۳ درصد از این موارد به مصرف بیش از حد الکل نسبت داده شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *