خواب ناکافی و ابتلا به امراض قندی

خواب ناکافی و ابتلا به امراض قندی

خواب ناکافی عوارض زیادی برای سلامتی بانوان دربردارد و می تواند مشکلات زیادی برای آن ها به وجود بیاورداگر از اختلالات خواب رنج میبرید بهتر است بدانید در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارید. در ادامه به راهنمایی های پزشکی در این رابطه دقت کنید.

محققان دانشگاه هاروارد در مطالعه اخیرشان به نتیجه تازه‌ای درباره بی‌خوابی زنان رسیدند. این مطالعه نشان می‌دهد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در میان زنانی که مشکلات مزمن خواب دارند، می‌تواند افزایش پیدا کند. براساس این مطالعه که در مجله Diabetologia منتشر شده است، بی‌خوابی می‌تواند در وضعیت هورمون‌ها اختلال ایجاد کند و در ابتلا به دیابت نوع ۲ نقش داشته باشد. به گفته این محققان، مشکلاتی مثل سخت به خواب رفتن,بیدار شدن مکرر, خواب کمتر از ۶ ساعت, خروپف زیاد, آپنه خواب و شیفت کاری چرخشی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.

در این مطالعه مشخص شد زنانی که مشکل سخت به خواب رفتن یا بیدار شدن مکرر دارند، با خطر ۴۵ درصدی ابتلا به دیابت نوع ۲ مواجه هستند. ضمنا مشخص شد زنانی که ۴ مورد از این مشکلات خواب را دارند،۴ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار می‌گیرند. دکتر یان‌پینگ لی، مسئول این مطالعه، می‌گوید: «زنانی که مشکلات خواب دارند، به‌خصوص آن‌هایی که مبتلا به بیماری‌های دیگر هستند، باید درباره خطر بالقوه ابتلا به دیابت آگاهی داشته باشند. پزشکان هم باید نسبت به خطر بالقوه ابتلا به دیابت در بین زنانی که سخت به خواب می‌روند یا دائما بیدار می‌شوند، توجه بیشتری نشان دهند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *