حقایق شگفت انگیز در مورد خواص پروبیوتیک ها

خواص پروبیوتیک ها

بررسی فواید و خواص پروبیوتیک ها برای بدن انسان

حتما همگی به خواص پروبیوتیک ها و فواید آن برای سلامتی آگاهی دارید. پرو بیو تیکها باکتریهای زنده ای هستند که در برخی غذاها و خوراکی ها زندگی می کنند در سبزی هایی نظیر کیمچی و ماست های فرآوری شده، در برخی انواع شکلاتهای تلخ هم می توان پرو بیوتیک را یافت.

اگر بخواهیم معنی واقعی این کلمه را بدانیم به معنای بهبود وضع زندگی و ماده ای برای زندگی خواهد شد. جالب است که بدانیم از طریق پرو بیو تیکها دردهای مزمن زیادی را می توان درمان نمود و کیفیت زندگی را بالا برد.

 

پرو بیوتیکها خواص متعددی دارند از جمله پایین آورنده کلسترول

اگر در آخرین آزمایشتان متوجه شدید که باید کلسترول خونتان را پایین بیاورید، یه نگاه دوباره به داخل یخچالتون بیندازید. مطالعات اخیر حاکی از ان است که می توان به کمک پرو بیوتیکهای موجود در گوشت و شیر و ماست که لاکتو باسیلوس نامیده می شوند ،درجه LDL را تا ۱۲ درصد پایین اورد و بدین ترتیب میزان کلی کلسترول هم ۹ درصد کاهش خواهد داشت.

کبد از کلسترول اضافی موجود در بدن استفاه کرده و صفرا می سازد، به کمک پرو بیو تیک ها می توان میزان نمکهای صفرا را شکست و درجه صفرا را در بدن پایین اورد.

 

دندان و لثه سالم با پرو بیو تیکها

ممکن است چشمان شما پنجره ایی به جهان تلقی شود اما حتما لبخند شما دروازه ورود خوشبختی به درون شما خواهد بود. اگر لبخند شما به دلیل دندانهای ناسالم زیبا نباشد علاوه بر ناراحتی هایی روحی، بیماریهای جسمی از قبیل ناراحتی های قلبی، دیابت و کم وزنی هنگام تولد هم اجتناب ناپذیر خواهد بود.

تحقیقات نشان می دهد که لاکتو باسیلوس های موجود در پرو بیو تیکها باعث شکسته شدن باکتریهای تخریب کننده دندان می شوند و مضراتی نظیر التهاب لثه را کمتر می کنند.داشتن دندانهای سالم و عدم خونریزی لثه ها می تواند بهترین دلیل برای افزودن پرو بیوتیکها به رژیم  روزانه شما باشد.

 

خواص پروبیوتیک ها برای کم کردن تاثیرات اسهال و ناراحتی های گوارشی

حدود یک سوم افراد، هنگام مصرف آنتی بیو تیکها دچار اسهال می شوند، برخی دیگر هم به محض مسافرت دچار ناراحتی های گوارشی شده و ممکن است علائمی از تهوع و اسهال در آنها پدید آید. اما دیگر نگران نباشید بر اساس مطالعات صورت گرفته در دانشکده پزشکی هاروارد پرو بیو تیک ها می توانند تاثیر بسزایی در کاهش میزان ناراحتی های گوارشی و اسهال داشته باشند.

 

خواص پروبیوتیک ها برای کم کردن خطر آسم در کودکان

اگر شما هم به آسم مبتلا هتسید حتما می دانید چقدر خشکی پوست و عطسه های طو لانی مدت و نفس تنگی آزار دهنده است.چقدر خوب می شد، اگر می توانستیم فرزندان خود را از این ناراحتی مصون نگه داریم. تحقیقات نشان داده که کودکانی که در خطر ابتلا به آسم هستند در صورت مصرف مدرانشان از انواع پروبیوتیکها می توانند از این خطر در امان بمانند.. مادران باردار با مصرف پروبیو تیکها دو ماه قبل از وضع حمل و در ماه اول شیر دهی، می توانند جنین خود را در برابر این گونه بیماریها حفظ نموده ، و در سلامتی و پیشگیری از آسم موفق شوند. نوزادانشش، دوازده و بیست و چهارماه ایی که مادرانشان از انواع پروبیو تیکها استفاده نموده اند کمتر در معرض ناراحتی های پوستی و تورم ها قرار داشتند.

 

خواص پروبیوتیک ها برای کاهش ناراحتی های زنانه

مهبل خانمها مکانی برای انواع باکتریهای مضر و مفید است. متاسفانه گاهی استفاده از آنتی بیو تیک ها، قرص های ضد بارداری، حاملگی یا ابتلا به دیابت کافی است تا سیستم بدنی شما را به هم بریزد. اگر شما هم مدام دچار عفونتهای آزار دهندهمی شوید یا به باکتریهای مضر و UTI مبتلا هستید بهترین راه برای فرار از این بیماریهای ازار دهنده استفاده از پرو بیوتیکها می باشد. تحقیقات انجام شدهدر دانشگاه اکسفورد حاکی از آن است که استفاده از پرو بیوتیکها باکتریهای موجود در رحم را به حالت تعادل نگه داشته و از رشد میکرو ارگانیسم های مضر هم پیشگیری می کند. البته فواید پرو بیوتیکها هنوز به طور کلی به اثبات نرسیده است اما اضافه کردن این گونه مواد به رژیم غذایی تان هیچ نوع ضرری برای شما به دنبال نخواهد داشت.

 

خواص پروبیوتیک ها در کاهش عفونت های تنفسی

برخی افراد با تغییرات هوا دچار ناراحتی هایی در دستگاه تنفسی می شوند. دانشمندان پس از تحقیقات فراوان و با انجام آزمایش ب روی افراد داوطلب به این نتیجه رسیده اند که پرو بیوتیکها تا حد بسیار زیادی از ایجاد عفونتهای تنفسی می کاهد و پرو بیوتیکها حتی گاهی اوقات برای درمان عفونتهای تنفسی هم به کار گرفته می شوند.

در تحقیق که در فنلاند انجام شد به تعدادی از دانش آموزان هر روز شیر غنی شده پرو بیو تیک خورانده شد و به عده ایی دیگر شیر معمولی داده شد. آن دسته از بچه ها که شیر پرو بیوتیک دریافت کرده بودند ۱۷ درصد کمتر به بیماریهای تنفسی و بیماریهای عفونی دیگر مبتلا شدند.

 

آرام کننده نوزادان

همه ما می دانیم که گریه نوزاد چقدر ناراحت کننده وناگوار است . از آنجا که علت کولیک روده در نوزادان مشخص نیست مادران شیر ده می تواننند با خوردن پرو بیوتیکها از این ناراحتی ازار دهنده در نوزادنشان بکاهند.. تحقیقات نشان داده پرو بیوتیکها می توانند در آرام کردن این گونه نوزادان بسیار موثر باشند در تحقیق دیگری که در سال ۲۰۰۷ انجام شده است آمار حاکی از ان است که بعد از ۲۸ روز شیر دهی در مادرانی که پرو یوتیک مصرف نموده اند گریه نوزادان ۱۹۴ دقیقه کمتر شده است.

نام علمی پروبیوتیک, Probiotic است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *