درباره HPV چه میدانید؟

درباره HPV چه میدانید؟

HPV چیست؟

HPV یک ویروس مقاربتیست و درواقع نوعی عفونت محسوب می شود این بیماری عفونی هم در خانم ها وجود دارد و هم در مردان که هر دو طرف باید برای درمان به متخصص مراجعه کنند.

تصورات اشتباه زیادی درباره ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV وجود دارد که یکی از شایع‌ترین عفونت‌های مقاربتی است و همین تصورات اشتباه باعث مشکلات متعددی می‌شوند. مثلا بعضی افراد فکر می‌کنند که فقط خانم‌ها به HPV متبلا می‌شوند، در صورتی که واقعیت چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

در واقع، مردان هم مثل زنان ممکن است به HPV مبتلا شوند. بسیاری از مردان و زنانی که فعالیت‌های جنسی را در طول زندگی‌شان تجربه می‌کنند، ممکن است حداقل یک بار دچار عفونت HPV شوند. بعضی افراد هنوز فکر می‌کنند که همه گونه‌های HPV باعث سرطان می‌شوند، اما واقعیت این را هم ثابت نمی‌کند.

درست است که بعضی گونه‌های HPV ممکن است باعث سرطان‌هایی مثل سرطان دهانه رحم، آلت تناسلی، واژن و مقعد شوند، اما همه گونه‌های HPV منجر به سرطان نمی‌شوند. البته گونه‌های کم‌خطر HPV که با سرطان همراه نیستند، می‌توانند باعث ضایعات پوستی مثل زگیل تناسلی یا مقعدی شوند. با این‌حال، وقتی کسی دچار HPV می‌شود، ممکن است از چند سال تا چند دهه طول بکشد که مبتلا به سرطان شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *