درست کردن عدس پلو با گوشت و گردوی سائیده شده

درست کردن عدس پلو با گوشت و گردوی سائیده شده

درست کردن عدس پلو با گوشت و گردو

معمولا عدس پلو را به شکل های بسیار متفاوت تهیه می گردد امروز درست کردن عدس پلو با گوشت و گردو که معروف به عدس پلو مخصوص میباشد را برای شما قرار داده ایم در ضمن بهتر است گردوی آن به شکل سائیده شده باشد.

مواد لازم

گوشت ۳۰۰ گرم
عدس ۱ لیوان
برنج ۳ لیوان
گردو سائیده ۲ قاشق غذاخوری
سبزی پلویی خشک ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه : پیاز و سیر را ریز خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. گردوی سائیده شده را به گوشت اضافه کنید و مجدد کمی تفت دهید. ۴ لیوان آب اضافه کنید و با حرارت ملایم بگذارید گوشت بپزد و آب گوشت کشیده شود.

عدس را از شب قبل خیس دهید. برنج را با چند لیوان آب و کمی نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. همزمان عدس را نیز به برنج اضافه کنید و بگذارید عدس و برنج با هم بجوشند.

پس از اینکه برنج نرم شد مخلوط عدس و برنج را آبکشی کنید ( برنج باید به اندازه ای بپزد که وقتی میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز ان کمی خام باشد ، عدس خیس خورده به همراه برنج پخته و نرم خواهد شد ).

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید. مقداری برنج و عدس داخل قابلمه بریزید و روی ان مقداری از مایه گوشتی و مقداری سبزی خشک بریزید. به همین صورت قابلمه را پر کنید و در نهایت با برنج روی مواد را بپوشانید.

حرارت را زیاد کنید تا برنج کمی بخار کند. نصف لیوان آب را با چند قاشق روغن یا کره ذوب شده مخلوط کنید و روی برنج بدهید. حرارت را کم کنید و بگذارید برنج به آرامی دم بکشد. سپس در ظرف بکشید و سرو کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۹۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, پیاز, سبزی پلو, سیر, عدس, گوشت


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *