درست کردن مرصع پلو یک غذای مجلسی تمام عیار

درست کردن مرصع پلو یک غذای مجلسی تمام عیار

درست کردن مرصع پلو یک غذای مجلسی

مطلب زیر یک غذای مجلسی بسیار خوشمزه را برای شما قرار داده ایم در مطلب زیر درست کردن مرصع پلو مجلسی را برای شما قرار داده ایم امیدوارم که از تهیه این غذای خوشمزه لذت ببرید .

مواد لازم

برنج ۱ کیلو
فیله مرغ   ۱ کیلو
پیاز متوسط خرد شده ۲ عدد
نمک ۱ قاشق چایخوری
زردچوبه ۱قاشق چایخوری
کشمش پلوئی  ۱۰۰ گرم
زرشک ۱۵۰ گرم
خلال بادام ۱۰۰ گرم
خلال پسته ۱۰۰ گرم
روغن ۱ لیوان
خلال پرتقال ۲ لیوان
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
زعفران سائیده شده ۱ قاشق مرباخوری
شکر ۳ قاشق
آب ۱ لیوان

درست کردن مرصع پلو

این پلو به علت زیبایی به مرصع پلو یا جواهرنشان معروف است و در مجالس و میهمانی های رسمی بسیار پر طرفدار است.

طرز تهیه: برنج را در آب خیس کنید و کنار بگذارید. زعفران را نیز در کمی آب جوش حل کنید و نگهدارید.

در قابلمه ای پیازها را با ۱/۴ لیوان روغن کمی سرخ کنید و وقتی به رنگ طلائی درامدند، فیله های مرغ را با آنها تفت دهید و نمک و زرچوبه را اضافه کنید. پس از ۵ دقیقه هم زدن مرغها، ۱ لیوان آب روی آنها بریزید و اجازه دهید تا فیله ها به مدت ۱۵ دقیقه خوب بپزند. سپس فیله ها را از آب مرغ بیرون بیاورید.

در تابه ای ۱/۴ لیوان از روغن را بریزید و زرشک و کشمش تمیز شده را در آن تفت دهید و سرخ کنید. ۲ قاشق شکر اضافه کنید و هم بزنید. خلال پرتقال را نیز جداگانه با ۱ قاشق شکر و خلالهای بادام خوب تفت دهید.

برنج را آبکش کنید. قابلمه مورد نظر را حاضر کنید و نصف روغن باقی مانده را کف آن بریزید. نصف برنج را در قابلمه بریزید و فیله ها را روی آن قرار دهید. نصف از برنج باقی مانده را بریزید و نصف خلال پرتقال و بادام را روی آن بریزید. بقیه برنج را اضافه کنید و ۱/۳ لیوان آب دور مواد قابلمه بریزید و در آن را بگذارید.

هنگامی که در قابلمه عرق کرد، آب مرغ را صاف کنید و با روغن باقی مانده و مخلوط زعفران و آبجوش روی پلو بریزید و آن را دم کنید.

وقتی پلو دم کشید دیس زیبایی را حاضر کنید و پلو را یکی در میان با مخلوط زرشک و کشمش درون دیس بکشید. در نهایت برای تزئین روی پلو می توانید مقداری از مخلوط زرشک و کشمش، و نصف خلال بادام و پرتقال را همراه با مقداری پلو زعفرانی روی مرصع پلو قرار دهید تا زیباتر شود.

نکته: مرصع پلو را می توان به روشهای گوناگون طبخ کرد. دستور ساده برای افراد مبتدی آن است که هرکدام از مواد را جداگانه بپزند و در مرحله آخر باهم مخلوط کنند و فقط برای خوشرنگ و طعم شدن برنج در مرحله دم کردم از آب مرغ صاف شده و مخلوط زعفران آب شده استفاده کنند.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۶۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, پیاز, خلال بادام, خلال پسته, زردچوبه, زرشک, زعفران, شکر, کشمش, مرغ, هل


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.