درمان فشار خون بالا با کمک پتاسیم

 درمان فشار خون بالا با کمک پتاسیم

درمان فشار خون بالا در گرو در پیش گرفتن برخی روش های درمانی تغذیه ای مفید است، برخی منابع غذایی حاوی پتاسیم می توانند فشار خون بالا را درمان کرده و مانع افزایش آن در بدن شوند، ناگفته نماند این بیماران از مصرف برخی موادغذایی مضر باید پرهیز کنند.

اگر به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستید، بهترین کار این است که غذاهایی بخورید که همه این عناصر در آن کم باشد: چربی اشباع، چربی ترانس، کلسترول، نمک (سدیم) و قندهای افزودنی. البته این توصیه تغذیه‌ای برای همه انسان‌ها مفید است و فقط به بیماران مبتلا به فشار خون اختصاص ندارد. توصیه پزشکان به افراد مبتلا به بیماری فشار خون بالا این است که مصرف نمک را محدود کنند و مقدار مصرف آن را به حداکثر یک قاشق چای‌خوری در روز برسانند.

قاعده دیگر به انجمن قلب آمریکا (AHA) اختصاص دارد که براساس آن افراد مبتلا به بیماری فشار خون بالا، دیابت یا بیماری مزمن کلیوی، نباید بیشتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم در روز نمک مصرف کنند. البته افراد سالم می‌توانند این میزان را تا ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز برسانند. برای این‌که اصول تغذیه‌ای مختص بیماری را رعایت کنید، سراغ غذاهای بدون سدیم یا کم‌سدیم بروید. به‌علاوه این‌که باید برچسب تغذیه‌ای محصولات غذایی را با دقت بخوانید

تا نسبت به میزان سدیم اضافه‌شده به مواد غذایی بسته‌بندی‌شده و فرآوری‌شده آگاهی داشته باشید. با توجه به این‌که پتاسیم به حفظ تعادل سدیم در سلول‌های بدن کمک می‌کند، دریافت نکردن میزان کافی آن می‌تواند به افزایش سطح سدیم در خون منجر شود. به همین دلیل است که متخصصان می‌گویند مصرف پتاسیم می‌تواند به پیشگیری و کنترل فشار خون بالا کمک کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.