درمان مثانه بیش فعال

درمان مثانه بیش فعال

با چه نشانه هایی می توانیم بفهمیم به اختلال مثانه بیش فعال دچار هستیم؟ احساس تکرر ادرار دائم می تواند هشداری برای ابتلای شما به مثانه بیش فعال باشد. اگر می خواهید با این بیماری بیشتر آشنا شوید به راهنمایی های پزشکی مهم برای مقابله با آن در ادامه این بخش دقت کنید.

مثانه انسان مانند بادکنک عمل می‌کند. یعنی با پر شدن ادرار باز و با تخلیه ادرار بسته می‌شود. هر گاه مثانه به حجم مشخصی برسد فرد احساس ادرار کرده و به فکر تخلیه آن می‌افتد. در شرایط طبیعی مقدار ۴۰۰ سی سی ادرار، این احساس را در فرد پدید می‌آورد ولی باز هم فر می‌تواند ادرار خود را نگه دارد. ولی دربیماریی به نام مثانه بیش فعال، بیمار در حجم‌های کمتر ادراری مثلا در ۱۰۰ یا ۱۵۰ سی سی احساس می‌کندباید ادرار خود را تخلیه کند. هر چقدر حجم پایین‌تر باشد، احساس تکرر ادراری بیمار بیشتر خواهد شد. در این مواقع ممکن است بیمار از صبح تا ظهر، ۱۰-۱۲ بار دستشویی برود. علل بروز بیماری مثانه بیش فعال زیاد است. یکی از آنها استرس و اضطراب است ولی مهمترین علت، وجود آسیب نخاعی است که در آن عصب‌های پیام رسان به مثانه آسیب می‌بینند.

این افراد بیشتر دچار مثانه بیش فعال یا هیپراکتیو هستند. این بیماری را می‌توان با گرفتن نوار مثانه تایید کرد. داروهای موثری برای درمان مثانه بیش فعال وجود دارد. بنابراین همه بیمارانی که دچار فوریت در دفع ادرار هستند حتما باید به پزشک مراجعه کنند تا با اخذ شرح حال و انجام آزمایشاتی نوع بیماری مشخص شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *