درمان مشکلات کلیوی با پروتئین های گیاهی

درمان مشکلات کلیوی با پروتئین های گیاهی

از مزایای مصرف پروتئین های گیاهی چه میزان اطلاع دارید؟ این محصولات برای مبتلایان به بیماری کلیوی مزمن بسیار مناسب هستند، این افراد بهتر است پروتئین های گیاهی را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهند. به توصیه های متخصصین تغذیه در مورد مصرف پروتئین های گیاهی دقت کنید.

پروتئین های گیاهی بر روی بیماری کلیه تاثیر می گذارند. یکی از آخرین مطالعات American Journal of Kidney Diseases، نتایج تازه‌ای درباره پروتئین‌ها و بیماری کلیوی مزمن نشان می‌دهد. براساس این گزارش، نرخ مرگ‌ومیر در میان افراد مبتلا به بیماری کلیوی مزمن (CKD) که پروتئین‌های گیاهی بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر از دیگران است. به عبارت دیگر، مرگ‌ومیر در میان بیماران کلیوی مزمن با مصرف پروتئین‌های گیاهی کاهش پیدا می‌کند.

Srinivasan Beddhu، استاد دانشگاه یوتا و مسئول این مطالعه، می‌گوید: «ما می‌دانیم که ایجاد محدودیت متوسط در مصرف همه پروتئین‌ها برای حفظ عملکرد کلیه در میان بیماران مبتلا به بیماری کلیوی مزمن، اهمیت زیادی دارد. با این‌حال، تاثیر منابع پروتئینی بر سلامت کلی این بیماران، به‌خوبی مورد مطالعه و بررسی قرار نگرفته است.

مطالعه ما نشان می‌دهد که پروتئین‌های گیاهی می‌توانند نقش مهمی در بهبود سلامتی آن دسته از افرادی ایجاد کند که عملکرد کلیوی مطلوبی ندارند». نتایج نهایی این مطالعه نشان می‌دهد که هر ۳۳ درصدی که نسبت پروتئین‌های گیاهی در رژیم غذایی بیشتر می‌شود، خطر مرگ‌ومیر در میان افراد مبتلا به بیماری کلیوی مزمن تا ۲۳ درصد کاهش پیدا می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.