در دوره بارداری، قبل و بعد از آن چه لباسی بپوشیم

در دوره بارداری، قبل و بعد از آن چه لباسی بپوشیم

 

در رابطه به نحوه ی لباس پوشیدن در دوره ی بارداری می خواهیم با شما گفت و گویی داشته باشیم. حتی قواعدی برای لباس پوشیدن در قبل و بعد بارداری وجود دارد که لازم است بدانید. دوران بارداری، دوران حساسی است و حساسیت خانم‌ها هم در آن به مراتب بیشتر از گذشته می‌شود. برای اینکه بتوانید حساسیت را به کمترین میزان برسانید و از سلامتتان بیشتر مراقبت کنید، قواعد مهم لباس پوشیدن قبل، بعد و در طی دوران بارداری را مد نظر داشته باشید. در این مقاله با این قواعد بیشتر آشنا خواهید شد.

  • بهداشتی بپوشید

چه در حال اقدام هستید، چه باردار شده‌اید و چه به تازگی زایمان کرده‌اید؛ حتما می‌دانید که رعایت بهداشت در هر سه دوره اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی سلامت شما و فرزندتان تاثیر بگذارد. به همین دلیل:

  • حتما از لباس زیرهای نخی استفاده کنید و به هیچ وجه سراغ لباس‌های تنگ و درست شده از الیاف مصنوعی مثل نایلون نروید. به خصوص در دوران بعد از زایمان ترشحات زیاد هستند و پوشیدن این لباس‌ها رطوبت زیادی ایجاد می‌کند که برای رشد قارچ‌ها فضایی مناسب خواهد بود.
  • استفاده از مام رولت در این دوران توصیه نمی‌شود؛ مگر اینکه پزشک متخصصتان استفاده از آن را بدون مانع تشخیص داده باشد. بنابراین لباس‌هایتان را تمیز نگه دارید و به صورت منظم بشویید. بوی بد عرق می‌تواند تاثیر بدی روی روحیه شما و نظر اطرافیان درباره‌تان داشته باشد.
  • فهرست مورد نیاز تهیه کنید

در هر سه دوره، بهتر است فهرستی از لباس‌های مورد نیازتان را تهیه کنید. البته دوران پیش از بارداری به جز بهداشتی و راحت بودن لباس، نیاز به نکته دیگری ندارد؛ اما دوران بارداری و پس از آن به گزینه‌های متفاوتی نیازمند است.

  • خرید سارافون دکمه دار بارداری را در کنار خرید پیراهن دخترانه یا بچه گانه عروسکی که قصد خرید آن را برای فرزندتان دارید، قرار دهید. سارافون دکمه دار بارداری برای دوران شیردهی هم کاربرد دارد. سراغ مدل راحت بروید و اگر دوست دارید استایل مجلسی برای خودتان بسازید آن را با یک بلوز شیک و زیبایمدلمجلسیاما زمستانیهمراه کنید و یک جفت کفش عروسکی بدون پاشنه و راحت را هم به این استایل بیفزایید. نتیجه یک استایل زیبا و ساده خواهد بود که هم در دوران بارداری و هم بعد از آن برایتان کاربرد خواهد داشت.
  • تی شرت راحت، شلوار آزاد، لگینگ راحت نخی، تاپ نخی، دامن راحت، کفش کتانی و … سایر مواردی هستند که باید در فهرست شما قرار گیرد.

 

  • پوشیدن لباس تنگ ممنوع است

در سه دوره اقدام، بارداری و زایمان پوشیدن لباس‌های تنگی را که به بدنتان فشار می‌آورند، برای خودتان ممنوع کنید. پوشیدن لباسبارداری که کش آن روی بدنتان خط می‌اندازد، اشتباه است. لباس حاملگی و پس از زایمان، دوره شیردهیباید آزاد باشد. بنابراین سراغ شلوارو یا انواع پیراهن های بارداری برویدکهمدلهای راحت و نسبتا گشاد دارند؛ حتی اگر این لباس‌ها مجلسیباشند، آزاد بودنشان به معنیشیکنبودن آن‌ها نخواهد بود. بلکه به این معنی است که در لباس بارداریزمستانه یا تابستانه‌تان احساس خفگی نخواهید کرد و راحت خواهید بود.

  • نسبت مستقیم لباس و روحیه شاد

هر روز تحقیقات بیشتری تاثیرات مثبت شادی بر روی جسم و روان را تایید می‌کنند و یکی از راه‌های شاد شدن در دوران اقدام، بارداری و زایمان پوشیدن لباسی است که احساس خوبی به شما بدهد. مهم نیست اگر طرح خنده‌دار روی تی‌شرت شما به نظر بقیه عجیب برسد یا مدل لباستان را نپسندند؛ مهم این است که برای دل خودتان لباسی را بپوشید که حال دلتان را خوب می‌کند؛ حتی اگر این لباس فقط به خانه محدود شود. حس خوب شما به بالا رفتن سیستم ایمنی و در نتیجه سلامت بیشترتان منجر خواهد شد.

  • پوشیدن بر اساس واقعیت‌های جسمی

درست است که در دوران اقدام اتفاق خاصی برای بدنتان نیفتاده؛ اما باید خودتان را آماده تغییرات دوران بارداری و حتی پس از زایمان کنید، چون تغییرات ناشی از دوران بارداری تا مدتی با شما خواهد بود و بعضی‌هایشان مثل تغییر سایز پا معمولا تا آخر عمر همراهتان است.

بنابراین سعی کنید ایده‌آل گرایی را کنار بگذارید و بر اساس واقعیت جسمی‌تان دست به خرید و انتخاب لباس بزنید. لباسی که به فرم فعلی بدنتان بیاید؛ نه فرمی که در گذشته داشته‌اید. این کار کمکتان می‌کند استایل زیباتری برای خودتان بسازید.

  • چند نکته کلیدی مهم
  • احتمال اینکه در دوران بارداری نسبت به بوی شوینده لباس‌هایتان حساس شوید، وجود دارد. بنابراین سعی کنید از شوینده‌های بدون بو کمک بگیرید تا حساسیتتان کمتر شود.
  • پوشیدن لباس‌های تهیه شده از الیاف طبیعی در این دوران برای شما واجب است.
  • پارچه‌هایی را انتخاب کنید که لطافت دارند. کوچکترین زبری می‌تواند باعث آزار بدن شما در این دوران شود.
  • تا زمانی که اضافه وزنتان ادامه دارد، سراغ لباس‌هایی بروید که در قسمت شکم و پهلو رنگ تیره‌تری دارند، این کار اندامتان را زیباتر نشان خواهد داد.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.