دستور تهیه خورش کدو حلوایی با استفاده از سیر

 دستور تهیه خورش کدو حلوایی با استفاده از سیر

دستور تهیه خورش کدو حلوایی با استفاده از سیر

همانطور که میدانید همه ما از خواص و کاربرد زیاد کدو حلوایی مطلع هستیم در زیر دستور تهیه خورش کدو حلوایی را با استفاده از سیر  پودر دارچین برای شما قرار داده ایم با استفاده از پودر دارچین در این خورش علاوه بر خوش عطر شدن آن به چربی سوزی بیشتر کمک میکند. امیدوارم که از طعم فوق العاده این خورش که با گوشت خورشی تهیه میشود لذت ببرید

مواد لازم

گوشت ۲۰۰ گرم
کدو حلوایی خرد شده ۲ لیوان
پیاز ۱ عدد
پودر دارچین ۱/۲ قاشق چایخوری
سیر ۲ حبه
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

دستور تهیه خورش کدو حلوایی با استفاده از سیر

کدو را پوست بکنید و به قطعات کوچک خرد کنید. داخل کاسه ای چند قاشق روغن ، مقداری نمک و فلفل بریزید و مخلوط کنید.  کدوها را داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا سطح کدوها به مواد آغشته شود سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا کبابی و نرم شوند.

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. پیاز و سیرهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند.گوشت خرد شده را به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. ۴ لیوان آب اضافه و حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید و اجازه دهید گوشت به مدت ۲ ساعت بپزد و نرم شود. پس از ۲ ساعت که گوشت نرم شد پودر دارچین و کدوهای کبابی را به خورش اضافه کنید و ۳۰ دقیقه دیگر اجازه دهید خورش آرام بجوشد و جا بیفتد سپس خورش را همراه با برنج سرو کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۲۰۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : پیاز, دارچین, سیر, کدو حلوایی, گوشت


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.