دستور تهیه نان موز و شکلات و دارچین معطر

دستور تهیه نان موز و شکلات و دارچین معطر

دستور تهیه نان موز و شکلات و دارچین معطر

برای خوردن یک صبحانه متنوع و یا یک عصرانه عالی میتوانید دستور تهیه نان موز و شکلات را در مطلب زیر فرا بگیرید و از آن لذت ببرید امیدوارم که از تهیه این نان عالی لذت ببرید و بتوانید از این نان برای پذیرایی از مهمانانتان پذیرایی کنید.

مواد لازم

آرد ۲ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
ماست ۱/۳ لیوان
موز ۳ عدد
کره ۱/۴ لیوان
دارچین ۱/۲ قاشق چایخوری
شکر ۱ لیوان
جوش شیرین ۳/۴ قاشق چایخوری
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
شکلات تلخ ۱ بسته

 

دستور تهیه نان موز و شکلات و دارچین معطر

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ آرد را با جوش شیرین ، دارچین و نمک مخلوط نموده و چند بار الک کنید.

درون کاسه ای کره نرم شده را با شکر حدود ۱ دقیقه بزنید. سپس موزهای له شده ( موزها را با پشت چنگال له کنید ) ، تخم مرغ و ماست را به ان اضافه نموده و با همزن مجددا بزنید تا مواد نرم و یکدست شوند. سپس مخلوط آرد را کم کم به ان اضافه کنید و مخلوط نمائید تا خمیر ترد و نرمی بدست آید.

شکلات را درون کاسه ای تکه کنید و روی بخار آب قرار دهید تا نرم شود. سپس میان خمیر ساده بریزید و خمیر را کمی ورز دهید ( فقط در حدی که شکلات درون خمیر شود ). درون قالب کاغذ روغنی قرار دهید یا کف و دیواره های قالب را چرب کنید و خمیر نان را درون آن قرار دهید.

قالب را درون فری که با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده بودید به مدت ۱ ساعت قرار دهید ( این زمان در بعضی فرها کمتر یا بیشتر است ، در انتهای پخت چاقویی را درون نان ببرید ، اگر تمیز بیرون امد نان اماده است ). پس از اماده شدن قالب نان را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس برش بزنید و سرو کنید.

حاضر است در : ۹۰ دقیقه
دسته بندی دستور آشپزی : نان | خمیر نان | خمیر پیتزا
مواد لازم : آرد, تخم مرغ, جوش شیرین, دارچین, شکر, شکلات, کره, ماست, موز


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *