دستور پخت خوراک سبزیجات ویژه گیاهخواران

دستور پخت خوراک سبزیجات ویژه گیاهخواران

دستور پخت خوراک سبزیجات

در زیر دستور خوراک سبزیجات را برای افراد گیاهخوار قرار داده ایم . در این خوراک از انواع سبزیجاتی مانند کدو حلوایی و هویج , چغندر و دیگر سبزیجات دیگری در آن ریخته شده است. امیدوارم که از تهیه این خوراک بسیار خوشمزه لذت ببرید.

سیب زمینی ۲ عدد  .  هویج ۲ عدد  .  کدو حلوایی خرد شده ۱ لیوان  .  چغندر خرد شده ۱ لیوان

پیاز ۲ عدد  .  سیر ۵ حبه  .  گوجه فرنگی متوسط ۲ عدد  .  رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

اسفناج تازه چند برگ  .  روغن زیتون یا روغن مایع ۵ قاشق غذاخوری  .  نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

طرز تهیه :

هویج ، سیب زمینی ، کدو حلوایی و چغندر را به تکه های کوچک و یک اندازه خرد کنید و با سیر ، نصف روغن زیتون و مقداری نمک مخلوط نمایید و داخل سینی فر بریزید و پخش کنید ، سینی را داخل فر با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا سبزیجات کباب شوند.

پیاز را به تکه های کوچک خرد کنیدو بهمراه باقی مانده روغن زیتون داخل قابلمه ای بریزید و تفت دهید تا پیاز سبک شود ، گوجه فرنگی ها راپوست بگیرید و خرد کنید سپس به پیاز اضافه نمایید و تفت دهید ، در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا مواد به خوبی باهم مخلوط شوند.

۲ لیوان آب داخل قابلمه بریزید ، پس از اینکه سس جوشید و غلیظ شد برگ اسفناج خرد شده را اضافه کنید ، چند دقیقه صبر کنید تا برگ اسفناج نرم شود سپس سبزیجات کبابی را به سس اضافه نمایید ، در قابلمه را بگذارید و ۵ دقیقه اجازه دهید خوراک با حرارت کم بجوشد و جا بیفتد سپس همراه با برنج ، نان ، ماست و … سرو کنید.

نکته ها : میتوانید از سبزیجات دیگری مانند کرفس هم استفاده کنید ، همچنین میتوانید به جای اسفناج از سبزیجات دیگری استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *