دستور پخت خورش نارنگی یک خورش بسیار خوشرنگ پاییزی

دستور پخت خورش نارنگی یک خورش بسیار خوشرنگ پاییزی

دستور پخت خورش نارنگی

امروز میخواهیم یک خورش پاییزی بسیار خوشزه را برای شما قرار دهیم این خورش بسیار خوشمزه دستور پخت خورش نارنگی میباشد و پخت آن چندان مشکل نمیباشد بنابراین دستور پخت این خورش بسیار خوشمزه را در زیر مطالعه کنید و حتما این خورش را با نارنگی تازه تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم

مرغ ۴ تکه
هویج ۴ عدد
نارنگی ۵ عدد
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
خلال پوست نارنگی ۱ لیوان
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری
پیاز ۱ عدد
روغن و نمک به مقدار لازم

دستور پخت خورش نارنگی یک خورش بسیار خوشرنگ پاییزی

پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس تکه های مرغ را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند ؛ هویج ها را رنده کنید و چند دقیقه در روغن و در ماهیتابه ای جداگانه تفت دهید تا نرم شود سپس به همراه ۳ لیوان آب به مرغ اضافه کنید.پس از اینکه اب غذا به جوش امد در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ بپزد. در این مدت خلال پوست نارنگی را آماده کنید ( به آموزش تهیه خلال پوست پرتقال مراجعه شود ).

داخل ماهیتابه ای مقدار کمی روغن بریزید و آرد را در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس آرد را به همراه خلال پوست نارنگی و مقداری نمک به خورش اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا آرد جذب آب خورش شود.نارنگی ها را پوست بکنید و گوشت نارنگی را از پوست آن به دقت جدا کنید. سپس فیله های نارنگی ، آبلیمو ، شکر و زعفران دم کرده را به خورش اضافه نمایید. حدود ۳۰ دقیقه دیگر اجازه دهید خورش جا بیفتد سپس در ظرف بکشید و بهمراه برنج ساده سرو کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۱۰۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : آبلیمو, آرد, پیاز, زعفران, شکر, مرغ, نارنگی, هویج


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *