دوباره خوابیدن با برخی روش ها

دوباره خوابیدن با برخی روش ها

تاکنون برای شما اتفاق افتاده پس از بیدارشدن ناگهانی از خواب بخواهید دوباره به خواب بروید؟ زنگ تلفن یا آیفون منزل ، صدایی مهیب ، زنگ ساعت یا تشنگی می تواند شما را از خواب بیدار کند، با در پیش گرفتن برخی ترفندها می تواند دوباره به خوابی عمیق فرو بروید.

حتما برای‌ خیلی‌ها اتفاق افتاده است که حدود ۳ نیمه‌شب از خواب بیدار شوند و دیگر نتوانند بخوابند. اگر دوباره این اتفاق برای‌تان افتاد، لازم نیست نگران شوید؛ با به‌کار‌گیری این استراتژی‌ها می‌‌توانید در عرض ۱۰ دقیقه دوباره بخوابید. نور ذاتا برای انسان تحریک‌کننده است، چون مغز و بدن انسان هر نوری (چه نور لامپ و چه نور خورشید)را به‌عنوان نشانه‌ای برای بیدار شدن و هوشیار شدن، تفسیر می‌‌کند. پس باید سعی کنید تا جایی که ممکن است چراغ‌های اتاق یا مسیری که به دستشویی می‌‌رسد را روشن نکنید و از کم‌ترین نورهای ممکن استفاده کنید. هر چه‌قدر نور بیشتری به صورت شما بخورد، و هر چه‌قدر زمان بیشتری در معرض نور قرار بگیرید، بیشتر در حالت بیداری می‌‌مانید.

خواندن کتاب یا مجله یکی از راه‌هایی است که می‌‌تواند چشم‌های‌تان را خسته کند و از این طریق حالت خواب‌آلودگی ایجاد کند. اما به یاد داشته باشید که تماشای برنامه‌ها و فیلم‌های هیجان انگیز یا حتی نوشته‌های هیجان‌انگیز یا ترسناک می‌‌تواند قلب شما را به فعالیت بیشتر تحریک کند و از این طریق خواب شما را کاملا از بین ببرد. البته موقع کتاب خواندن نیز باید از کم‌ترین نور ممکن استفاده کنید، وگرنه احساس خواب‌آلودگی‌تان از بین می‌‌رود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *