دگرگون کردن سبک زندگی و اقتصاد سال 50 توسط این افراد

دگرگون کردن سبک زندگی و اقتصاد سال 50 توسط این افراد

دگرگون کردن سبک زندگی و اقتصاد

دگرگون کردن سبک زندگی و اقتصاد سال ۵۰ توسط این افراد مشهور کاملا دگرگون شد یکی از این افراد معروف استیو جابز میباشد که توانست زندگی را کاملا تغییر داد.

طی سال‌های اخیر سرعت تحولات در حوزه‌های مختلف مالی، اقتصادی، فناوری و… جهان افزایش یافته است. سبک زندگی

 

برترین تحـول‌آفـرینــان ربـع قـرن اخیـر
۲۵ سال پیش نسبت به اکنون، در بازارهای مالی تعداد بسیار کمتری شرکت وجود داشت، شرکت وال مارت هنوز جزو ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی قرار نگرفته بود، شبکه اینترنت در مراحل اولیه شکل‌گیری خود قرار داشت، تنها ۴ شرکت آمریکایی درآمد سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار داشتند و اکنون بیش از ۵۰ شرکت این کشور از جمله اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل چنین درآمدی دارند و کمتر کسی از تجارت الکترونیک یا خدمات الکترونیکی مالی اطلاع داشت. تحولات سال‌های اخیر به راستی دنیا را دگرگون کرده و در این میان افرادی بوده‌اند که تاثیری عمیق و انقلاب‌گونه بر دنیای تجارت، خدمات مالی و اقتصاد جهان گذاشته‌اند. این افراد کسانی هستند که خوب یا بد، اثراتی بی مانند بر صنایع و بخش‌های مختلف اقتصاد جهان بر جا گذاشته‌اند و بسیاری از ساختارها را تغییر داده‌اند.
خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی در سالروز تاسیس خود (این خبرگزاری در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد)، فهرستی از ۲۵ شخصیت تاثیرگذار بر جهان تهیه کرده و در آن به معرفی این افراد و تاثیری که بر صنعت حوزه فعالیت خود داشتند پرداخته است. سبک زندگی

در این فهرست افراد در بخش‌های مختلف فناوری، صنعت، خدمات، سرمایه‌گذاری، اینترنت به چشم می‌خورند. در مطلب حاضر افرادی از این فهرست که بیشترین تحولات را در حوزه‌های اقتصادی ایجاد کرده‌اند و میراثی ماندگار از خود به جا گذاشته‌اند ذکر شده است.
ویژگی مشترک تمام این افراد راضی نبودن به وضعیت کنونی خود، تمایل به توسعه فعالیت‌ها و اولویت دادن به تامین نیازهای مشتری به بهترین شکل و بالاترین کیفیت است. اکثر افراد در فهرست اثرگذارترین شخصیت‌های ربع قرن اخیر خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی آمریکایی هستند، اما با توجه به رشد بالای اقتصادهای نوظهور آسیایی و کند بودن نرخ رشد اقتصادهای توسعه‌یافته و نیز اصلاحات اقتصادی که اقتصادهای در حال توسعه در بخش‌های مختلف اقتصاد خود انجام می‌دهند می‌توان انتظار داشت طی سال‌های آینده بر تعداد افراد اثرگذار در این کشورها افزوده شود.

نکته دیگر اینکه انتخاب نام‌ها در فهرست زیر بر مبنای تاثیر انقلاب گونه‌ای که این افراد بر صنعت حوزه فعالیت خود داشته‌اند بوده است نه ثروت آنها.

 

استیو جابز
ایده‌پرداز شرکت اپل
استیو جابز از بنیان‌گذاران و مدیرعامل پیشین شرکت اپل در سال ۱۹۵۵ در سانفرانسیسکو به دنیا آمد و در سال ۲۰۱۱ در ایالت کالیفرنیا درگذشت. او تحصیلات خود در دانشگاه رید را رها کرد.
«طراحی، ظاهر چیزها یا آنچه احساس می‌شود نیست، طراحی، نحوه عملکرد است.»
همانطور که بیل گیتس به تجربه ما از استفاده از رایانه شخصی شکل داد، استیو جابز امکان تجربه استفاده از رایانه همراه و ابزارهای موبایل را برای جهان فراهم کرد. گیتس نحوه کار میلیون‌ها نفر در جهان را تغییر داد و جابز سبک زندگی میلیون‌ها نفر را دگرگون کرد و توقعات جدیدی از کاربرد فناوری در زندگی روزمره به وجود آورد.

 

نبوغ خلاقانه استیو جابز نه تنها صنعت ابزارهای دیجیتالی همراه و محصولات این صنعت را از اساس دگرگون کرد، بلکه در هر حوزه از موسیقی گرفته تا فیلم و گوشی‌های هوشمند تغییراتی انقلاب‌گونه پدید آورد. او برای دیگران مبنایی به‌وجود آورد تا از آن برای نوآوری، خلاقیت، ایجاد و تغییر ابزارها استفاده کنند. استیو جابز به‌دلیل تاثیری که بر زندگی و کار و دنیای ابزارهای ارتباطی دیجیتال گذاشته در صدر فهرست شخصیت‌های تحول آفرین در ربع قرن اخیر قرار گرفته است. او بیش از دیگر شخصیت‌های فهرست با ایده‌هایی که مطرح کرد دگرگونی‌هایی فراتر از شرکت و صنعت خود به وجود آورد.

 

در سال ۱۹۷۷ جابز و دوست او استیو و سنیاک که هر دو به دنیای رایانه علاقه‌مند بودند شرکت اپل را تاسیس کردند. ووسنیاک که یک تکنسین بود به انجام امور فنی پرداخت و جابز مسوولیت بخش فروش را برعهده گرفت. اوایل دهه ۱۹۸۰ جابز با ایده‌ای که از یکی از محصولات شرکت زیراکس گرفت به ساخت نخستین رایانه مکینتاش اقدام کرد. سبک زندگی
این بخشی حیاتی از روندی بود که شرکت اپل را در مسیری مجزا از دیگر تولیدکنندگان رایانه قرار داد. محصولات شرکت اپل به ویژه در چند سال اخیر نقشی تعیین‌کننده در نحوه استفاده مردم از فناوری داشته‌اند. او همواره به ممکن کردن غیرممکن‌ها و پیشرو بودن باور داشت. سبک زندگی

 

بیل گیتس
بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت
بیل گیتس در سال ۱۹۵۵ در سیاتل به دنیا آمد و برای تحصیل به دانشگاه هاروارد رفت اما تحصیلات خود را ناتمام گذاشت.
«به اعتقاد من اگر مشکلات را به مردم نشان دهید و راه‌حل‌ها را آشکار کنید آنها به حرکت وادار خواهند شد.»
بیل گیتس در آغاز دوران ساخته شدن رایانه‌ها ایده‌ای در ذهن داشت. او همواره به این موضوع فکر می‌کرد که روزگاری رایانه‌های شخصی در هر خانه و هر محل کار مورد استفاده قرار خواهند گرفت و او می‌تواند از هر رایانه‌ای که از نرم‌افزار ساخت شرکت مایکروسافت استفاده می‌کند مبلغی به‌عنوان حق امتیاز استفاده دریافت کند. این ایده به تاسیس بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزار رایانه‌ای شخصی جهان منجر شد. این شرکت را بیل گیتس به همراه پاول آلن که همکلاسی او در دبیرستان بود تاسیس  کردند.

شرکت مایکروسافت تجربه مصرف‌کنندگان را برای نخستین دوره انقلاب رایانه‌های شخصی شکل داد و زندگی روزمره میلیاردها نفر را در جهان متحول کرد. بیل گیتس در ۳۱ سالگی به یک میلیاردر تبدیل شد و این رشد مالی حاصل همان ایده اولیه او بود که با تلاش و نوآوری‌های متعدد همراه شد و موفقیت را برای او به ارمغانآورد. سبک زندگی

سیستم‌های عامل شرکت مایکروسافت یعنی ام اس داس و ویندوز در کنار نرم‌افزارهای بسیار سودمند ورد و اکسل سبب شد شرکت مایکروسافت در دورانی که رایانه‌های شخصی فراگیر شده و از آنها عموما برای اتصال به اینترنت استفاده می‌شد بتواند نیازهای مختلف کاربران را پاسخ دهد. بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۹ بیل گیتس به جز یک‌سال هر سال ثروتمندترین انسان روی زمین
بود.

نشریه فوربس در تازه‌ترین بررسی‌های خود ثروت او را ۷۶ میلیارد دلار برآورد کرده است. در سال ۲۰۰۰ گیتس از سمت مدیریت عاملی شرکت مایکروسافت کناره‌گیری کرد و سمتی جدید برای خود به‌وجود آورد: معمار ارشد نرم‌افزار.
نکته بسیار مهم در موفقیت‌های شرکت مایکروسافت و بیل گیتس حرکت آنها با تحولات فناوری و عقب نماندن از بازار بود.

 

بن برنانکی، آلن گرین اسپن
روسای پیشین بانک مرکزی آمریکا
آلن گرین اسپن رئیس پیشین بانک مرکزی آمریکا در سال ۱۹۲۶ در نیویورک سیتی به دنیا آمد. بن برنانکی رئیس پیشین بانک مرکزی آمریکا در سال ۱۹۵۳ به دنیا آمد. گرین اسپن فارغ‌التحصیل مقطع دکترای اقتصاد از دانشگاه نیویورک و برنانکی فارغ‌التحصیل مقطع دکترای اقتصاد از دانشگاه ام‌ای تی است. سبک زندگی
«من می‌دانم که شما فکر می‌کنید آنچه فکر می‌کنید من گفته‌ام درک می‌کنید اما مطمئن نیستم شما بدانید آنچه شنیده‌اید چیزی نبوده که من منظور داشته‌ام.» آلن گرین اسپن سبک زندگی
«من هرگز در بورس سرمایه‌گذاری نکرده‌ام. علت توجه من به وال استریت یک چیز و تنها یک چیز است و آن اینکه آنچه در وال استریت می‌گذرد بر دولت و کشور تاثیر دارد.» بن برنانکی واقعیت این است هیچ سمت دولتی در آمریکا به اندازه ریاست بانک مرکزی این کشور بر اقتصاد آن تاثیرگذار نیست. طی ربع قرن اخیر این دو نفر ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده داشتند. (البته چند ماه است که خانم جانت یلن جانشین بن برنانکی شده است). در فهرست تاثیرگذارترین شخصیت‌های ربع قرن گذشته ما این دو نفر را مشترکا در جایگاه دوم قرار دادیم، زیرا نمی‌توان تاثیر آنها را از نقشی که به‌عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا داشتند جدا کرد. دوران ریاست این دو با بحران مالی و رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ از هم جدا می‌شود. در فوریه سال ۲۰۰۶ بن برنانکی جایگزین گرین اسپن شد. او نیز مانند سلف خود از ریاست شورای مشاوران اقتصادی به بانک مرکزی آمد اما برعکس گرین اسپن او قبلا مدتی را در بانک مرکزی مشغول فعالیت بود. تفاوت دیگر آنها این است که قبل از تصدی مقام ریاست بانک مرکزی آمریکا، گرین اسپن در بخش خصوصی مشغول کار بود اما برنانکی فعالیت‌های آکادمیک در دانشگاه پرینستون داشت.
هم گرین اسپن و هم برنانکی هنگامی که بحران مالی و رکود اقتصادی در دوران ریاست شان بر بانک مرکزی آمریکا رخ داد بازارها را مطمئن کردند که نقدینگی کافی به اقتصاد تزریق خواهند کرد و نیز هر دو از ابزار نرخ‌های بهره برای خارج کردن اقتصاد آمریکا از رکود و بحران استفاده کردند و در این مسیر موفق بودند. سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا هنوز هم ادامه دارد اما در حال محدود شدن است.

 

سرگئی برین، لری پیچ، اریک اشمیت
تیم مدیران گوگل
لری پیچ از موسسان و مدیرعامل گوگل در سال ۱۹۷۳ در ایالت میشیگان به دنیا آمد و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم رایانه است. سرگئی برین متولد سال ۱۹۷۳ و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم رایانه از دانشگاه استنفورد
است.
اریک اشمیت در سال ۱۹۵۵ در واشنگتن متولد شد و دارای مدرک دکترای علوم رایانه از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است.
«نکته جالب این است که ما بخشی از زندگی روزمره مردم هستیم. شبیه مسواک زدن.»
همه ما می‌دانیم که وقتی نام یک شرکت به یک فعل تبدیل می‌شود آن شرکت تاثیر عمیق فرهنگی دارد و برای شرکت گوگل این اتفاق افتاده است یعنی واژه گوگلینگ (Googling) اکنون به‌عنوان یک فعل به‌کار می‌رود.
گوگل چگونگی توزیع محتوای سایت‌های اینترنت و مصرف این محتوا را دگرگون کرده است. گوگل کاربران را قادر ساخته به ایجاد محتوا و برقراری ارتباط با آن بپردازند و نیز سایت‌ها بر مبنای نتایج جست‌وجوهایی که کاربران در گوگل می‌کنند بازدیدکننده پیدا می‌کنند.

ما این سه نفر را در فهرست تاثیرگذارترین شخصیت‌های ربع قرن اخیر در یک جایگاه قرار دادیم زیرا نمی‌توان سهم مشترک آنها در رشد گوگل و گسترش فعالیت‌های آن را از هم جدا کرد و این سه نفر همزمان با آنکه زمینه ارائه خدمات متنوع را در گوگل فراهم کردند این شرکت را به یک ماشین پول ساز، و مرکزی برای نوآوری تبدیل کردند.
هرچه گوگل در حوزه جست‌وجو امکانات پیشرفته‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از فناوری‌های پیشرفته‌تری بهره می‌برد، توانایی آن برای استخراج داده‌های مربوط به استفاده‌کنندگان بیشتر می‌شود و از این داده‌ها برای توسعه بخش تجاری و تبلیغات گوگل استفاده می‌شود.
در حال حاضر، گوگل سالانه ۴۰ میلیارد دلار درآمد دارد. اریک اشمیت می‌گوید: آنها که سریع‌تر می‌آموزند پیروز خواهند شد و سرگی برین در پی آن است که گوگل را به سومین نیمه مغز کاربران تبدیل کند.

 

جف بزوس
مدیرعامل و رئیس شرکت آمازون
بزوس در سال ۱۹۶۴ در ایالت نیومکزیکو به دنیا آمد و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی مهندسی برق و رایانه از دانشگاه پرینستون است.
«اگر نمی‌خواهید مورد انتقاد قرار بگیرید، هیچ کار جدیدی انجام ندهید.»
بزوس خرید آنلاین را پدید نیاورد، اما آن را از حالت نو به امری پراستفاده و فراگیر تبدیل کرد. همچنین او بازار انبوه آنلاین برای کالاهای مصرفی را تعریف و ارزیابی کرد. او تجربه آنلاین را به شکلی دگرگون کرد که فرهنگ خرید مصرف‌کنندگان تغییر کرد، درست همان‌طور که چهار نفر از خرده‌فروش‌های قبل از او در دوران‌های خود، فروشگاه‌های واقعی خرده‌فروشی را متحول کرده بودند.
موفقیت بزوس و تاثیری که بر دنیای خریدهای آنلاین گذاشت در حالی تحقق یافته که شرکت آمازون جزو ۵۰ شرکت برتر آمریکا از لحاظ درآمد قرار ندارد. فروش شرکت وال مارت در سال ۲۰۱۳ هفت برابر فروش ۷۴ میلیارد دلاری شرکت آمازون بود. ویژگی دیگر شرکت آمازون ادامه فعالیت با حاشیه سود اندک است. میزان پایین ذخیره انبار، انبارداری متمرکز با هزینه پایین و دانش درباره ترجیحات شخصی مشتری‌ها سه عامل موفقیت مالی آمازون است؛ البته بزوس ترجیح می‌دهد سرمایه خود را در ایجاد خطوط تجاری جدید و نوآوری سرمایه‌گذاری کند. آمازون به بزرگ‌ترین خرده فروش آنلاین جهان تبدیل شده و در حال توسعه فعالیت‌های خود به حوزه‌هایی نظیر فروش غذای تازه و مزایده‌های هنری است.
بزوس و همسرش شرکت آمازون را در سال ۱۹۹۵ در یک گاراژ تاسیس کردند و دو سال بعد سهام آن در بورس آمریکا عرضه شد. راز موفقیت بزوس مانند دیگر شخصیت‌های فهرست، تمرکز بر گسترش فعالیت‌ها، افزایش کیفیت خدمات و تامین خواست مشتری بهتر از رقبا است. شرکت آمازون انبارهای خاص خود را دارد و به این شکل امکان کنترل کیفیت محصول و توزیع سریع محصولات فراهم شده است. استفاده از تازه‌ترین امکانات فناوری در ارائه خدمات عامل دیگر موفقیت او است.

 

وارن بافت
سرمایه‌گذار افسانه‌ای آمریکا مدیرعامل و رئیس شرکت برکشایر هث وی
وارن بافت در سال ۱۹۳۰ در ایالت نبراسکا متولد شد و در رشته اقتصاد
از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شد.
«لازم نیست یک دانشمند نابغه باشید. سرمایه‌گذاری بازی‌ای نیست که فردی با هوش ۱۶۰ فردی با هوش ۱۳۰ را شکست دهد.»
وارن بافت موفق‌ترین سرمایه‌گذار دوران خود است. اگر ۲۵ سال پیش یک سهم از شرکت هلدینگ صنعتی برکشایر هث وی را با قیمت ۵۸۷۵ دلار می‌خریدید، با در نظر گرفتن رشد قیمت و سود نقدی و… اکنون این سهم ۱۸۵ هزار دلار ارزش داشت. این رشد قیمت پنج برابر افزایش شاخص استاندارد اند پورز در همین دوره زمانی است. وارن بافت به واسطه نبوغ در خرید و فروش سهام، دقت فوق‌العاده در اعداد و ارقام و جدیت در کار و زندگی ساده شهرت دارد.

خبرگزاری بلومبرگ ثروت او را ۱/ ۶۳ میلیارد دلار تخمین زده است. در سال ۲۰۰۸ او جای بیل گیتس را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان گرفت و در صدر جدول قرار گرفت. او خود را ۸۵ درصد گراهام و ۱۵ درصد فیشر توصیف کرده است. این دو نویسندگان دو کتاب ماندگار و استثنایی در حوزه سرمایه‌گذاری در سهام با روش خرید و حفظ سهام پرارزش هستند. بنجامین گراهام کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را نوشته که بافت آن را بهترین کتاب نوشته شده در زمینه سرمایه‌گذاری می‌داند. فیلپ فیشر نیز کتاب سهام عادی، سود غیرعادی را به رشته تحریر درآورده است.

خرید سهام با قیمت کمتر از ارزش ذاتی و سربار اندک و سهام با پتانسیل بالا برای رشد، سبب ثروتمند شدن بافت شده است، به طوری که او در سال ۱۹۶۰ میلیونر و در سال ۱۹۸۸ میلیاردر شد. در سال ۱۹۹۱ او که از پیش بزرگ‌ترین سهامدار شرکت سالومون در وال استریت بود به ریاست این شرکت رسید. شرکت برکشایر هث‌وی اکنون در حوزه‌های مختلف ازجمله تولید، بیمه، انرژی، حمل‌و‌نقل و خدمات فعالیت می‌کند.

 

مارک زوکربرگ
میلیاردر کارآفرین در حوزه رسانه
زوکربرگ مدیرعامل و رئیس شرکت فیس‌بوک در سال ۱۹۸۴ در نیویورک به دنیا آمد و تحصیلات خود را در زمینه علوم رایانه ناتمام رها کرد
«سریع حرکت کنید و چیزها را بشکنید. اگر چیزی شکسته نشود، به اندازه کافی سریع حرکت نکرده‌اید.»
زوکربرگ نه‌تنها جزو نسل جدید کارآفرین‌های دره سیلیکونی است، بلکه در حوزه رسانه‌های اجتماعی یک انقلاب پدید آورده است.
فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در اکثر کشورهای جهان به جز روسیه، ایران و چین است.
در پایان سال ۲۰۱۳، در سراسر جهان بیش از یک میلیارد نفر عضو شبکه فیس‌بوک بودند، یعنی ۳۵۱ میلیون نفر در آسیا، ۲۷۵ میلیون نفر در اروپا، ۱۹۹ میلیون نفر در آمریکای شمالی و ۳۶۲ میلیون نفر در دیگر نقاط جهان.
درآمد سالانه این سایت ۹ /۷ میلیارد دلار است و ارزش آن در بورس ۱۵۰ میلیارد دلار. هیچ شرکت دیگری نتوانسته در ۱۰ سال نخست حضور خود در بورس چنین ارزشی پیدا

کند.  زوکربرگ در سن ۲۳ سالگی میلیاردر شد و در سی سالگی ثروت او بنا به تخمین بلومبرگ ۴/ ۲۶ میلیارد دلار خواهد بود. در این حالت او یکی از ۲۵  ثروتمند جهان خواهد بود و جوان‌ترین در بین ۱۵۰ ثروتمند جهان. در سال ۲۰۰۸ مجله فوربس مارک زوکربرگ را جوان‌ترین میلیاردر که ثروتش را شخصا کسب کرده است، معرفی کرد. زوکربرگ نیز مانند بیل گیتس سه دهه پیش، پس از ۲ سال تحصیل در دانشگاه هاروارد این دانشگاه را رها کرد تا شرکت خود را تاسیس کند.
رشد سریع فیس‌بوک حتی از لحاظ استاندارد شرکت‌های تازه تاسیس نیز اعجاب برانگیز بوده است. سهام فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ در بورس عرضه شد و در بزرگ‌ترین عرضه اولیه تاریخ ۱۶ میلیارد دلار سرمایه به آن جذب شد.
شبیه برخی دیگر از شخصیت‌های فهرست، زوکربرگ برای رشد و افزایش سهم خود در بازار به تصاحب شرکت‌های دیگر اقدام کرده و فیس‌بوک را به یک پلت‌فرم برای اپلیکیشن‌های مختلف تبدیل کرده است.

سال پیش او ائتلافی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری تشکیل داد تا از طریق آن خدمات دیجیتال را روی خطوط تلفن به کاربران در کشورهای در حال توسعه ارائه کند. پاسخگویی به خواست نسل نو و توجه به توسعه خدمات عوامل مهم در رشد این شبکه بوده‌اند.

 

جک باگل
پیشرو صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی

لری الیسون از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت اوراکل در سال ۱۹۴۴ در نیویورک سیتی متولد شد و تحصیلات خود را در دانشگاه‌های ایلینویز و شیکاگو ناتمام گذاشت.
«من به موفقیت معتادم. هر چه بیشتر موفق می‌شوید، بیشتر مایلید موفق شوید.»
لری الیسون نمونه‌ای از داستان موفقیت آمریکایی است: او فرزندخوانده‌ای است که به یکی از ثروتمندترین افراد در جهان تبدیل شد. آنچه او را به یک تحول آفرین تبدیل کرد، نقش پیشرویی است که در شکل‌دهی به شرکت‌های مختلف استفاده‌کننده از فناوری اطلاعات داشته است.
شرکت اوراکل که بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای اداری است،  سبک زندگی داده‌های انبوه و محاسبات انبوه تجاری را آنطور که ما اکنون آن را می‌شناسیم، تعریف کرد. محصولات شرکت اوراکل در تک تک ۱۰۰ شرکت بزرگ جهان و ۴۰۰هزار شرکت دیگر در ۱۴۵ کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الیسون در نیویورک به دنیا آمد، اما در شیکاگو و توسط عموی مادرش بزرگ شد. او، لری را در ۹ سالگی به فرزندی قبول کرد. الیسون پس از دوران نوجوانی پرتلاطم و ترک تحصیل از دو دانشگاه به غرب رفت و در آنجا به نوشتن کد برای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نظیر آمپکس پرداخت. طی دهه ۱۹۹۰ شرکت اوراکل متحول شد و سبک زندگی توانست برای محصولات خود مشتری بیابد.  بانک‌ها، خطوط هواپیمایی، تولیدکنندگان خودرو و خرده‌فروش‌ها مشتری نرم‌افزارهای این شرکت شدند. شرکت اوراکل جزو نخستین شرکت‌هایی بود که برنامه‌های نرم‌افزاری سازگار با اینترنت تولید می‌کردند و همین پیشرو بودن سبب شد در رقابت با شرکت‌هایی نظیر سایبست و انفورمیکس پیروز شود.  همزمان با آنکه شرکت‌ها بیشتر با افراد و ابزارها مرتبط می‌شوند و خدمات و محصولات جدید از داده‌های تراکنش‌ها استخراج می‌شود نیاز به شرکت‌هایی نظیر اوراکل بیشتر می‌شود.
طبق گزارش مجله فوربس در سال ۲۰۱۲ لری الیسون در رده پنجم ثروتمندترین افراد دنیا قرار گرفت. فوربس اعلام کرد ارزش خالص دارایی‌های الیسون ۴۰ میلیارد دلار است.

او در سال ۱۹۷۱ با انجام سرمایه‌گذاری شخصی به مبلغ ۲۰۰۰ دلار آزمایشگاه‌های توسعه نرم‌افزار را بنیان گذاشت. در سال ۱۹۷۹ این شرکت به Relational Software Inc (نرم‌افزار رابطه‌ای) تغییر نام داد سبک زندگی که بعدها با ارائه محصول اصلی این شرکت- پایگاه داده اوراکل- و براساس نام آن مجددا  به شرکت اوراکل تغییر نام یافت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *