رابطه بین آلزایمر و هورمون رشد

رابطه بین آلزایمر و هورمون رشد

هورمون رشد چه تاثیری در ابتلا به آلزیمر دارد؟

در مطلب زیر در مورد رابطه بین هورمون رشد و مبتلا شدن فرد به بیماری آلزایمر صحبت شده است و این سوال مطرح میگردد که آیا این دو تاثیر مستقیمی بر یکدیگر دارند یا خیر؟

محققان بار دیگر از عوارض تزریق هورمون رشد پرده برداشتند. پیش از این به اثبات رسیده بود که تزریق این هورمون می‌تواند در بروز بیماری Creuzfeldt-Jakob نقش داشته باشد اما این بار تحقیقات نشان داده این هورمون محرک تولید پپتید بتا آمیلویید است که در بروز بیماری آلزایمر نقش بازی می‌کند.

محققان انگلیسی دانشگاه کالج لندن به دنبال بررسی ۸ بیماری که به دنبال تزریق این هورمون دچار بیماری Creutzfeldt-Jakob شده بودند و بین ۳۶ تا ۵۱ سالگی، مرگ پیش از موقع داشتند به این نتایج دست یافتند. در ۶ نفر از این متوفیان میزان نشانگر بیماری آلزایمر بالا بود گرچه علایمی از این بیماری را نشان ندادند.

کشفیات این دانشمندان حاکی از این موضوع است که تداخلات پزشکی نیز می‌تواند در بروز آلزایمر نقش داشته باشد.آمار نشان می‌دهد بین سالهای ۱۹۵۸ تا ۱۹۸۵ سی هزار نفر در دنیا هورمون رشد دریافت کردند که از این م‌ان ۲۲۶ نفر به بیماری Creutzfeldt-Jakob مبتلا شدند اما هیچ یک علایم ابتلا به آلزایمر را نداشتند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.