مقابله با سرطان روده با فعالیت جسمانی

مقابله با سرطان روده با فعالیت جسمانی

اگر جزو افرادی هستید که زیاد پشت می می نشینند بهتر است هرچه زودتر این سبک ندگی را تغییر دهید چون در معرض ابتلا به سرطان روده برگ قرار دارد. کم تحرکی مهمترین عامل در ایجاد این سرطان خطرناک به شمار می رود. هیچ وقت فعالیت و تحرک را کنار نگذارید.

در هر هفته، بیش از ۱۰۰۰ نفر در آمریکا در اثر سرطان روده جان خود را از دست می‌دهند. یکی از مهم‌ترین علل افزایش ابتلا به این بیماری، نشستن در بیشتر طول روز و انجام کار است. این یک عادت غلط و رایج است که فرد ساعت‌ها بدون وقفه بر روی صندلی یا مبل نشسته است. به گفته دکتر کریستین ساردو، محقق دانشکده پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک، عدم تحرک در مردان، یکی از عوامل بروز سرطان روده است. حتی در میان کسانی که روزانه،برنامه ورزشی و فعالیت جسمانی دارند،

نشستن‌های طولانی مدت و بدون حرکت فیزیکی، می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی از جمله مشکلات روده‌ای شود. طی مطالعات انجام شده، سلامت ۱۷۰۰ مرد که طی انجام عمل کولونوسکوپی، حداقل یک یا دو غده سرطانی از روده‌شان خارج شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که مردانی که بیشتر وقت خود را در روز به نشستن می‌گذرانند، ۴۵ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار دارند.

درواقع به طور دقیق‌تر، مردانی که بیش از ۱۱ ساعت در روز بدون حرکت بر روی صندلی یا داخل مبل می‌نشینند، بیشتر دچار سرطان روده می‌شوند. پزشکان توصیه می‌کنند که افراد کارمند و کسانی که مجبور هستند مدت زیادی در محل کار خود پشت میز بنشینند، هر ۳ تا ۴ ساعت یک بار صندلی خود را ترک کنند و چند قدمی راه بروند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *