راهنمایی هایی برای تنبیه کردن صحیح کودکان

راهنمایی هایی برای تنبیه کردن صحیح کودکان

سعی کنید تنبیه کودک را با شیوه و روش مناسب انجام دهید هرگز از تنبیه بدنی استفاده نکنید و سعی کنید به شخصیت فرزندتان آسیب وارد نسازید با رفتار خود به وی ابراز کنید که کارش اشتباه بوده است و دلیل بدرفتاری خود را به وی گوشزد کنید.

تنبیه کردن کودکانی که بی‌ادبی و بدرفتاری کرده‌اند، کار آسان یا خوشایندی برای پدرها و مادرها نیست. والدین نباید فراموش کنند که نوع تنبیه و پیامدهای آن براساس سن کودکان، متفاوت است و نمی‌توان از یک روش تنبیهی برای همه کودکان و در همه سنین استفاده کرد. والدین باید بدانند که داشتن ثبات، کلید اصلی در تربیت و انضباط کودکان در هر سنتی است.

اگر کودک به این نتیجه برسد که پدر و مادرش نسبت به نادیده گرفتن برخی رفتارها واقعا حساس هستند، دقت بیشتری در رفتارهایش به خرج می‌دهد و سعی می‌کند یاد بگیرد که چطور انتظارات پدر و مادرش را برآورده کند. والدین باید به کودک آموزش بدهند که هر رفتاری همیشه با عواقب مشخصی همراه است.

داشتن ثبات در اصول تربیتی، به کودک یاد می‌دهد که کدام رفتارها مطلوب هستند و باید از کدام رفتارها دوری کند. در این شرایط، کودک معمولا رفتارهای خودش را طوری تنظیم می‌کند که از تنبیه شدن دور بماند. بدرفتاری در کودکان معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که کودک احساسات خاصی را تجربه می‌کند و نمی‌داند که چگونه آن‌ها را بیان کند.

در نظر گرفتن تنبیه مناسب توسط والدین، به کودک یاد می‌دهد که کدام رفتار برای ابراز کردن کدام احساس مناسب‌تر است. پدر و مادر بهتر است با کودک صحبت کنند و با دقت شرایطی را که باعث بدرفتاری او شده است،‌ زیر نظر بگیرند. همدلی والدین با احساسات کودک، می‌تواند نقش موثری در بیان احساسات کودک داشته باشد. این کار، تنبیه را به فرصتی برای فهمیدن دلایل بدرفتاری در کودک و پیدا کردن روش‌هایی برای برطرف کردن آن در آینده تبدیل می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *