راهکارهایی برای کنترل مشاجره با همسر

راهکارهایی برای کنترل مشاجره با همسر

علت مشاجره کردن با همسر

یکی از بدترین مشکلات در زندگی مشاجره کردن با همسر می باشد و بدتر از آن کش دادن و قهر کردن با طرف مقابل است در مطلب زیر راهکارهایی برای حل و فصل کردن مشاجره به شما پیشنهاد میکنیم.

مشاجره کردن با همسر واقعا ناراحت‌کننده است و خیلی از ما نمی‌توانیم این مشاجره‌ها را در زمان مناسب تمام کنیم و دائما آن‌ها را کِش می‌دهیم! مطالعات نشان داده‌اند که زوج‌هایی که در زمان مشاجره با هم قهر نمی‌کنند و همبستگی‌شان را نگه می‌دارند، اختلافات‌شان را کاملا حل‌وفصل می‌کنند،

حتی اگر حل‌وفصل اختلاف به این معنا باشد که در آینده به موضوع رسیدگی خواهند کرد. اگر همسر شما در شرایط مشاجره می‌گوید که کمی به تنهایی نیاز دارد، اجازه بدهید که کمی تنها باشد، چون به او کمک می‌کند تا به‌طور طبیعی با وضعیت کنار بیاید. بهتر است روز بعد پیش او بروید و درباره حل‌وفصل اختلاف با هم صحبت کنید.

اگر نیاز همسر شما به تنهایی، خون‌تان را به جوش می‌آورد، باید با این مساله به‌عنوان یک موضوع جداگانه برخورد کنید. اجازه بدهید که حرارت مشاجره فروش کند و بعد درباره خود این رفتار به‌طور جداگانه صحبت کنید. بعضی افراد وقتی که با همسرشان مشاجره می‌کنند، پای دیگران را وسط می‌کشند، اما توصیه متخصصان این است که پای دوستان و آشنایان را اصلا به ماجرا باز نکنید!

سعی نکنید که با توجیه کردن رفتار خودتان و سرزنش کردن همسرتان پیش آن‌ها، به موضع خودتان حقانیت ببخشید. به اضافه این‌که هرگز از توصیه‌های احتمالی دوستان و آشنایان برای مقابله کردن با همسرتان پیروی نکنید. به یاد داشته باشید که هدف شما به‌عنوان همسر نباید مبارزه باشد، بلکه باید به تصمیم‌های مشترک و حل‌وفصل اختلافات فکر کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.