10 راهکار برای رشد سریع تر مو سر – افزایش رشد موها در هر ماه

10 راهکار برای رشد سریع تر مو سر - افزایش رشد موها در هر ماه

روش های موثر برای رشد سریع تر مو سر

اگر به دنبال راه و روش هایی هستید که باعث رشد سریع تر مو سر شود، به شما بهترین و سریع ترین روش های افزایش رشد مو را آموزش می دهیم. اگر موی سر شما، کم پشت شده است، برای پر پشت کردن موهای شما راه حل های تضمینی داریم. با رعایت موارد زیر، در هر ماه حتی از ماه و هفته اول، افزایش رشد موی سر خود را به راحتی خواهید دید و دیگران نیز متوجه پرپشت شدن موهای زیبای شما می شوند.

در ادامه توضیح می دهیم که با چه مواد غذایی می توانید به سریع تر کردن رشد موهایتان کمک کنید. و همچنین چه روغن هایی به افزایش رشد موها کمک می کند. چه ماسک مویی برای پرپشت کردن موها مفید است. و از همه مهم تر، تکنیک ها و کارهایی است که باید برای سریعتر کردن رشد موهایتان انجام دهید.

 

برای رشد سریع تر مو سر چه کنیم؟

۱- از مواد غذایی سرشار از مواد معدنی، پروتئین و ویتامین استفاده کنید. ویتامین هایی مانند روی؛ آهن و کلسیم و منیزیم تاثیر بسیار زیادی بر رشد موها دارند. مجموعه ویتامین ب هم در رشد مو بسیار موثر است.استفاده از شیر و تخم مرغ ، گندم کامل ،کاهو،خشکبار و آب میوه ها مواد غذایی هستند که در رشد سریع تر موها موثرند.

 

۲- استفاده از روغن کرچک : روغن کرچک سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب غیر اشباع است.از آنجییکه این روغن خیلی چسبناک است می توانید ان را با روغن نرگیل یا روغن زیتون و یا روغن بادام شیرین مخلوط کنید سپس به کف سرتان بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس موهایتان را شامپو کنید.

 

۳- کف سرتان را ماساژ دهیذ: ماساژ کف سر باعث بهبود گردش خون در سر شما شده و رشد موها را بهبود می بخشد. می توانید هفته ایی یک بار این ماساژ را با روغن گرم انجام دهید برای این منظور کمی روغن زیتون یا روغن بادام را گرم کنید و کف سرتان بریزید و سپس با آرامی و با نوک انگشتان به صورت دایره کف سرتان را ماساژ دهید.

 

۴- موهایتان را به جلو برگردانید یا جلو بریزید:

این راهکار از قدیمی ترین راه هایی است که برای رشد سریع تر موها به کار می رود. می توانید به مدت چهار تا ۵ دقیق در روز این کار را انجام دهید.

استرس را از  خود دور کنید: سعی کنید تا حد امکان استرس نداشته باشید  و شیوه و سبک زندگی تان را تغییر دهید. ورزش کردن یکی از راههای کم کردن استرس است.

 

۵- از ماسک تخم مرغ استفاده کنید. تخم مرغ به دلیل داشتن آهن و فسفر،منیزیم و سولفور بالا تاثیر بسیار زیادی در رشد موها دارد.

 

۶- از گیاهان استفاده کنید: استفاده از رزماری بسیار در رشد موها تاثیر دارد. رز ماری فولیکول های کف سر را تحریک کرده و در نتیجه رشد موها بیشتر میشوند.

 

۷- از مکمل های دارویی استفاده کنید: علاوه بر راکارهای بالا در داروخانه ها هم مکمل های مناسبی برای رشد موها دارند. مکمل هایی چون فولیک اسید، روغن ماهی و روغن کتان از آن جمله هستند.

 

۸- استفاده از الوئه ورا. کمی ژل آلوئه ورای تازه را با چند قطره آب لیمو ترش مخلوط کنید و ۲۰ دقیق روی موهایتان بگذارید و سپس موهایتان را شامپو کنید. هفته ایی دوبار این کار را انجام دهید.

 

۹- به نکات پزشکی هم توجه کنید. گاهی اوقات عدم رشد مو می توانید در اثر یک مشگل درونی باشد. استفاده از قرص های ضد بارداری، قرص ای ضد افسردگی موجب نازک شدن و ریختن و کم شدم موها میشوند.

 

۱۰- شانه زدن موها. یکی از بهترین راهکارها شانه زدن موها به کمک یک شانه مناسب بای موهایتان است . هرگز ار شانه هایی که دندانه های تیز ارند و کف سر را خراش میدهند استفاده نکنید. سعی کنید اگر در موهایتان گره ایجادشده به کمک نرم کننده ها ان را رفع کنید و هرگز موهایتان را نکشید تا گره باز شود. از بستن کش موهای پلاستیکی پرهیز کنید.

 

این مطلب “رشد سریع تر مو سر”  توسط مترجمین روزنه آنلاین، از سایت های معتبر خارجی ترجمه و گردآوری شده است. امیدواریم با مطالعه این مقاله ی مفید، با رشد سریع تر مو سر خود روبرو شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *